ΥΔΡΑ ΠΡΩΤΟ ΝΗΣΙ

ΥΔΡΑ ΠΡΩΤΟ  ΝΗΣΙ

Κυριακή 28 Απριλίου 2013

Ο ΚΑΘΕ ΤΟΠΟΣ ΑΠΟΦΑΣΙΖΕΙ ΓΙΑ ΤΑ ΥΔΑΤΟΔΡΟΜΙΑ




Ο Κάθε τόπος πρέπει να αναλάβει την ευθύνη να αποφασίσει σε ποια σημεία θα αδειοδοτηθούν  τα Υδατοδρόμια.
Άναψε για τα καλά η όλη διαδικασία αδειοδότησης υδατοδρομίων για την χρήση τους από Υδροπλάνα σε όλες τις περιφέρειες της πατρίδας μας.
Τη σκυτάλη κρατά η περιφέρεια Ιονίων Νήσων η οποία έχει ήδη έτοιμα αδειοδοτημένα υδατοδρόμια σε νησιά (μέρος του οποίου οφείλετε  στην προηγούμενη εμπειρία τους από την χρήση των Υδροπλάνων στην Ελλάδα). Έντονο Ενδιαφέρον έχει δείξει ακόμη η περιφέρεια Αττικής (Ένα μεγάλο μπράβο στον περιφερειάρχη Γιάννη Σγουρό και στον Αντιπεριφερειάρχη Νήσων Δημήτρη Κατσικάρη.), η περιφέρεια Θεσσαλίας  για τη Λίμνη Πλαστήρα, το Βόλο και τις Σποράδες η περιφέρεια Νοτίου Αιγαίου  για τις Κυκλάδες και τα Δωδεκάνησα και βέβαια η περιφέρεια Κρήτης η οποία  και βάζει πλώρη για κεντρικό σταθμό Νοτίου Αιγαίου.
Η τοπική αυτοδιοίκηση κάθε τόπου σε συνεργασία  με τον επιχειρηματικό κόσμο της περιοχής του και σε συνεργασία με τους επιστήμονες  του αντικειμένου, πρέπει να αναλάβουν την ευθύνη της χοροθέτησης.
Τα Νησιά του Αργοσαρωνικού ιδιαίτερα  έχουν τριπλό πλεονέκτημα:
  1. Μπορούν να εξυπηρετούν τα νησιά τους  με τον Πειραιά. Για το σημείο αυτό το Ελληνικό Δίκτυο Μικρών Νησιών  έχει ζητήσει  από το Υπουργείο Πολιτισμού να χοροθετήσει (σε νομοσχέδιο του πού πάει προς τη Βουλή) μέρος του Πειραιά για Υδατοδρόμια.
  2. Μπορεί να λειτουργήσει ως συνδετικός κρίκος Κυκλάδων με Αττική και Ιόνιο (Πάτρα  κλπ).
  3. Επειδή τα Υδροπλάνα είναι αμφίβια μπορεί άμεσα να δρομολογηθούν πτήσεις  από το Ελευθέριος Βενιζέλος στα νησιά.

Για την επιλογή των κατάλληλων σημείων, τα οποία και εγκρίνει αρμόδια επιστημονική επιτροπή πρέπει να έχουμε βασικά υπόψη μας και τα εξής:
  1. Χρειάζονται 3 υδατοδιάδρομοι διαφορετικών κατευθύνσεων, ώστε να καλύπτουν όλες τις καιρικές συνθήκες ενός τόπου. Δεν είναι υποχρεωτικό να είναι στο Ίδιο σημείο και οι τρείς Υδατοδιάδρομοι.
  2. Τα Υδροπλάνα έχουν άνοιγμα πτερών περίπου 19 μέτρα και μήκος περίπου 11 μέτρα. Είναι δε 19θέσια. Αυτό σημαίνει ότι ο καθαρός χώρος πού θα κινείται ανά πάσα στιγμή το Υδροπλάνο πρέπει να έχει καθαρό χώρο περίπου 30 μέτρα για λόγους ασφάλειας.  Εάν πχ η Ύδρα αποφασίσει τα Υδροπλάνα να μπαίνουν στο Λιμάνι, πρέπει ΠΑΝΤΑ να υπάρχει καθαρός από οποιοδήποτε εμπόδιο διάδρομος πλάτους  30 μέτρων καθόλη τη διάρκεια του ταξιδιού του.
  3. Ο προβλήτας ο οποίος θα επι/αποβιβάσει κόσμο θα πρέπει να έχει μέγιστο ύψος,  στη χαμηλότερη στάθμη του, μικρότερο από 80 εκατοστά, ώστε να μη βρίσκει το πρόσγειο πτερύγιο και ο έλικας του στη ξηρά.  Αυτοί είναι καταρχήν οι ελάχιστοι πρώτοι τεχνικοί όροι για την αδειοδότηση.
Ακολουθούν και άλλοι όροι , οι οποίοι πρέπει να αποφασισθούν σε κοινές συνεδριάσεις των οικονομικών φορέων με τους αρμόδιους ανά νησί φορείς.
Ένα Νησί το οποίο διαθέτει κεντρικό σταθμό Υδροπλάνων, έχει ξεκινήσει τις διαδικασίες αδειοδότησης, θα μπορέσει να δει τα πρώτα Υδροπλάνα να πετούν περίπου τον 15αυγουστο από φέτος.
Με την ευκαιρία αυτή θέλουμε να ευχαριστήσουμε τους Υπουργούς  Ναυτιλίας και Αιγαίου Κωστή Μουσουρούλη και Ανάπτυξης Κωστή Χατζηδάκη, οι οποίοι μέσα σε έξι μήνες έκαναν ότι δεν είχαν κάνει προκάτοχοι τους σε χρόνια.
Η Υπόθεση πλέον Υδροπλάνα πέρασε στα χέρια  της τοπικής Αυτοδιοίκησης. . .



Να σημειώσουμε επίσης πως  τα Υδροπλάνα είναι συμπληρωματικό μέσο μεταφοράς, όχι ανταγωνιστικό, έχει κόστος  η μεταφορά και αμέσως μετά τις πρώτες πτήσεις  το Ελληνικό Δίκτυο Μικρών Νησιών ξεκινά  την διαδικασία ανάληψης πρωτοβουλίας για  ρόλο και ασφάλειας των Υδροπλάνων για τα μικρά Νησιά. Ήδη έχει πραγματοποιηθεί συνάντηση με τον Αρμόδιο Υπουργό και τεχνικό κλιμάκιο.

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου