Πραγματοποιήθηκε την Παρασκευή 18 Φεβρουαρίου 2011 στο κτίριο του Υπουργείου ΘΥΝΑΛ στο Πειραιά, η συνάντηση του Ελληνικού Δικτύου Μικρών νησιών με την αρμόδια για θέματα επιτροπή για την Ακτοπλοΐα, τη Νησιωτική Πολιτική και τον Θαλάσσιο τουρισμό του Υπουργείου Θαλασσίων Υποθέσεων, νήσων και Αλιείας . στην συγκεκριμένη συνάντηση το ΕΔΜΝ εκπροσωπήθηκε από τους: Ελευθέριο Σ Κεχαγιόγλου Πρόεδρο του ΔΣ, Θεόδωρο Κουκούλη Αντιπρόεδρο του ΔΣ και Δήμαρχο Κυθήρων, Γεώργιο Βασιλόπουλο Γεν Γραμματέα του ΕΔΜΝ και τα Δήμαρχο Ιθάκης και τους Π. Λυράκη Δήμαρχο Σπετσών και Σ. Φαρδέλλο Αντιδήμαρχο Σπετσών. Την συνάντηση προήδρευε ο Γενικός Γραμματέας του ΥΘΥΝΑΛ κος Δ Χαλκιώτης και συμμετείχαν τα μέλη της επιτροπής (εκπρόσωποι των πανεπιστημίων , συνεργάτες των Υπουργών Ναυτιλίας, Τουρισμού και Ανταγωνιστικότητας.)
Στη συγκεκριμένη επιτροπή το ΕΔΜΝ κατέθεσε τις προτάσεις του, όπως προέκυψαν από την επικοινωνία του με τα μέλη του και ο Γεν Γραμματέας δεσμεύτηκε να τα μελετήσει σε βάθος και να απαντήσει σύντομα.
Ήδη για τις συγκεκριμένες προτάσεις η Αρμόδια Υφυπουργός κα Ελπίδα Τσουρή, παρέλαβε τις προτάσεις και αναμένεται απάντηση στα φλέγον θέματα των μικρών Νησιών.
Ποιο αναλυτικά οι προτάσεις του ΕΔΜΝ είναι έγγραφα με συγκεκριμένες προτάσεις όσων νησιών κατέθεσαν και οι:
Προτάσεις προς την Επιτροπή του Υπουργείου ΥΘΥΝΑΛ κ της Υφυπουργού
κας Ελπίδας Τσουρή.
1. Δημιουργία Ξεχωριστού Επιχειρησιακού προγράμματος για τα μικρά νησιά. Οριζόντιο να διαπερνά όλα τα Υπουργεία και τα προγράμματα.
2. Απλοποίηση διαδικασιών εκτέλεσης έργου έως ενός ποσού, σύμφωνα με το όπως ήδη ισχύει σήμερα στις Γενικές Διευθύνσεις της Ευρωπ Επιτροπής
3. Φορολογικές ελαφρύνσεις. Να παραμείνουν ως έχει
4. Ενίσχυση κατά της ανεργίας (ΟΑΕΔ ξεχωριστά προγράμματα κατάλληλα για τα μικρά νησιά)
5. Πράσινη Οικονομία (ελάχιστο 1750 ευρώ ανά τμ)να αναπροσαρμοσθεί για τα μικρά νησιά
1. Μεταφορικό Ισοδύναμο να ξεκινήσει η αξιολόγηση της μελέτης.
2. Θέσπιση κανόνων για τις γραμμές Δημοσίου Συμφέροντος
• Αξιόπλοο (έως και το μέγιστο μποφόρ της περιοχής)
• Τακτικά δρομολόγια
• Φθηνά (εάν είναι ταχύπλοο κ δεν επιδοτείται τότε εάν συντρέχουν και άλλοι λόγοι να επιδοτείτε ξεχωριστά συμβατικό πλοίο)
• Να καλύπτει τις πραγματικές τοπικές ανάγκες (Αμέα, Φορεία ασθενών, Φέρετρα, Εμπορεύματα κλπ) Σχετικό το πρόβλημα των νησιών Ύδρας και Σπετσών
3. Πρώτο ρόλο οι Δήμαρχοι των νησιών και όχι οι Λιμενικοί του Κεντρικού Λιμεναρχείου Βάσης (πχ σε θέματα Καστού Καλάμου να ακούγεται η άποψη της τοπικής αυτοδιοίκησης πρωτίστως , το ίδιο και για Ύδρα Σπέτσες)
4. Ελικοδρόμια (έλεγχος και αδειοδοτήσεις )
5. Υδροπλάνα (μέρος του Μεταφορικού έργου των νησιών)
Επιδότηση γραμμής τουλάχιστον στο τμήμα Πόρος Ύδρα Σπέτσες . Η σημερινή κατάσταση αδυνατεί να καλύψει στη πράξη τις πραγματικές ανάγκες.
• Καταδυτικός τουρισμός
• Θαλάσσιος Τουρισμός
• Ένταξη των μορφών τουρισμού στο ΕΠΑΝ ΙΙ (Πόντιση σκαφών, ενίσχυση τουριστικών σκαφών, τουριστικός εξοπλισμός λιμένων πχ με λάντζες κλπ)
• Απλοποίηση διαδικασιών για πόντιση σκαφών σε καταδυτικά πάρκα, συγκέντρωση της νομολογίας και ενημέρωση φορέων
Ήδη ο Γενικός Γραμματέας του ΥΘΥΝΑΛ ενημέρωσε το ΕΔΜΝ ότι:
Το Μεταφορικό Ισοδύναμο βρίσκετε στη φάση της αξιολόγησης των προτάσεων για την μελέτη.
Τα Υδροπλάνα θα ξαναμελετηθούν διεξοδικά και σύντομα θα δοθεί στη δημοσιότητα ανάλογο σχέδιο Νόμου,
Όσο αφορά για τις επιδοτήσεις των γραμμών η επικρατούσα άποψη είναι να γίνει Επαναπροσδιορισμός των άγονων γραμμών με το βλέμμα στραμμένο στη σημερινή ανάγκη των νησιών και της φέρουσας ικανότητας του κάθε νησιού που ξεχωριστά, πρόταση η οποία ικανοποιεί σε μεγάλο βαθμό και το ΕΔΜΝ.
Πολύ σημαντική η ρύθμιση περί νησιωτικότητας κατ εντολήν του Πρωθυπουργού.
Και το σημαντικότερο: στη βάση της υλοποίησης του άρθρου 101 του Συντάγματος περί νησιωτικότητας ετοιμάζετε σχέδιο νομοθετικής παρέμβασης η οποία προβλέπει ότι όλα τα θέματα πού άπτονται της νησιωτικότητας από όλα τα υπουργεία, θα περνά αναγκαστικά κ από το ΥΘΥΝΑΛ. Το μέτρο αυτό σε περίπτωση εφαρμογής του , πιστεύουμε ακράδαντα πώς θα οδηγήσει σε νομοθετικές παρεμβάσεις πού θα αναγνωρίζουν τις ανάγκες των μικρών νησιών και θα διευκολύνουν τους κανόνες ανάπτυξης τους.
Στη συγκεκριμένη επιτροπή το ΕΔΜΝ κατέθεσε τις προτάσεις του, όπως προέκυψαν από την επικοινωνία του με τα μέλη του και ο Γεν Γραμματέας δεσμεύτηκε να τα μελετήσει σε βάθος και να απαντήσει σύντομα.
Ήδη για τις συγκεκριμένες προτάσεις η Αρμόδια Υφυπουργός κα Ελπίδα Τσουρή, παρέλαβε τις προτάσεις και αναμένεται απάντηση στα φλέγον θέματα των μικρών Νησιών.
Ποιο αναλυτικά οι προτάσεις του ΕΔΜΝ είναι έγγραφα με συγκεκριμένες προτάσεις όσων νησιών κατέθεσαν και οι:
Προτάσεις προς την Επιτροπή του Υπουργείου ΥΘΥΝΑΛ κ της Υφυπουργού
κας Ελπίδας Τσουρή.
Νησιωτική Πολιτική
2. Απλοποίηση διαδικασιών εκτέλεσης έργου έως ενός ποσού, σύμφωνα με το όπως ήδη ισχύει σήμερα στις Γενικές Διευθύνσεις της Ευρωπ Επιτροπής
3. Φορολογικές ελαφρύνσεις. Να παραμείνουν ως έχει
4. Ενίσχυση κατά της ανεργίας (ΟΑΕΔ ξεχωριστά προγράμματα κατάλληλα για τα μικρά νησιά)
5. Πράσινη Οικονομία (ελάχιστο 1750 ευρώ ανά τμ)να αναπροσαρμοσθεί για τα μικρά νησιά
Ακτοπλοΐα
1. Μεταφορικό Ισοδύναμο να ξεκινήσει η αξιολόγηση της μελέτης.
2. Θέσπιση κανόνων για τις γραμμές Δημοσίου Συμφέροντος
• Αξιόπλοο (έως και το μέγιστο μποφόρ της περιοχής)
• Τακτικά δρομολόγια
• Φθηνά (εάν είναι ταχύπλοο κ δεν επιδοτείται τότε εάν συντρέχουν και άλλοι λόγοι να επιδοτείτε ξεχωριστά συμβατικό πλοίο)
• Να καλύπτει τις πραγματικές τοπικές ανάγκες (Αμέα, Φορεία ασθενών, Φέρετρα, Εμπορεύματα κλπ) Σχετικό το πρόβλημα των νησιών Ύδρας και Σπετσών
3. Πρώτο ρόλο οι Δήμαρχοι των νησιών και όχι οι Λιμενικοί του Κεντρικού Λιμεναρχείου Βάσης (πχ σε θέματα Καστού Καλάμου να ακούγεται η άποψη της τοπικής αυτοδιοίκησης πρωτίστως , το ίδιο και για Ύδρα Σπέτσες)
4. Ελικοδρόμια (έλεγχος και αδειοδοτήσεις )
5. Υδροπλάνα (μέρος του Μεταφορικού έργου των νησιών)
Επιδότηση γραμμής τουλάχιστον στο τμήμα Πόρος Ύδρα Σπέτσες . Η σημερινή κατάσταση αδυνατεί να καλύψει στη πράξη τις πραγματικές ανάγκες.
Θαλάσσιος τουρισμός
• Καταδυτικός τουρισμός
• Θαλάσσιος Τουρισμός
• Ένταξη των μορφών τουρισμού στο ΕΠΑΝ ΙΙ (Πόντιση σκαφών, ενίσχυση τουριστικών σκαφών, τουριστικός εξοπλισμός λιμένων πχ με λάντζες κλπ)
• Απλοποίηση διαδικασιών για πόντιση σκαφών σε καταδυτικά πάρκα, συγκέντρωση της νομολογίας και ενημέρωση φορέων
Ήδη ο Γενικός Γραμματέας του ΥΘΥΝΑΛ ενημέρωσε το ΕΔΜΝ ότι:
Το Μεταφορικό Ισοδύναμο βρίσκετε στη φάση της αξιολόγησης των προτάσεων για την μελέτη.
Τα Υδροπλάνα θα ξαναμελετηθούν διεξοδικά και σύντομα θα δοθεί στη δημοσιότητα ανάλογο σχέδιο Νόμου,
Όσο αφορά για τις επιδοτήσεις των γραμμών η επικρατούσα άποψη είναι να γίνει Επαναπροσδιορισμός των άγονων γραμμών με το βλέμμα στραμμένο στη σημερινή ανάγκη των νησιών και της φέρουσας ικανότητας του κάθε νησιού που ξεχωριστά, πρόταση η οποία ικανοποιεί σε μεγάλο βαθμό και το ΕΔΜΝ.
Πολύ σημαντική η ρύθμιση περί νησιωτικότητας κατ εντολήν του Πρωθυπουργού.
Και το σημαντικότερο: στη βάση της υλοποίησης του άρθρου 101 του Συντάγματος περί νησιωτικότητας ετοιμάζετε σχέδιο νομοθετικής παρέμβασης η οποία προβλέπει ότι όλα τα θέματα πού άπτονται της νησιωτικότητας από όλα τα υπουργεία, θα περνά αναγκαστικά κ από το ΥΘΥΝΑΛ. Το μέτρο αυτό σε περίπτωση εφαρμογής του , πιστεύουμε ακράδαντα πώς θα οδηγήσει σε νομοθετικές παρεμβάσεις πού θα αναγνωρίζουν τις ανάγκες των μικρών νησιών και θα διευκολύνουν τους κανόνες ανάπτυξης τους.
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου