Ερώτηση του Ευρωβουλευτή
Γεώργιου Σταυρακάκη καθαρίζει το τοπίο περί λειτουργίας των Άγονων γραμμών.
Το καίριο πρόβλημα του Ελληνικού Δικτύου μικρών Νησιών
έθεσε σε ερώτηση προς τον επίτροπο Ανταγωνισμού Χ.
Αλμούνια, ο Έλληνας Ευρωβουλευτής και αντιπρόεδρος της επιτροπής περιφερειακής
Πολιτικής Γιώργος Σταυρακάκης.
Στηρίξτε με
κάθε τρόπο τα μικρά νησιά, λέει απλά ο επίτροπος Χ. Αλμούνια
Κρίσιμη ερώτηση κατέθεσε ο
Έλληνας ευρωβουλευτής του ΠΑΣΟΚ και
Αντιπρόεδρος της επιτροπής
περιφερειακής πολιτικής του Ευρωπαϊκού
Κοινοβουλίου Γιώργος Σταυρακακης
σχετικά με το καθεστώς οικονομικής
ενίσχυσης από εθνικούς η κοινοτικούς
πόρους καθ όλη τη διάρκεια της ζωής πλοίου στις άγονες γραμμές χωρίς να υπάρχει πρόβλημα
ανταγωνισμού.
Η ερώτηση η οποία
προτάθηκε από το Ελληνικό Δίκτυο Μικρών Νησιών εστιάζετε στο θέμα κατά πόσον η κοινοτική και η εθνική
νομοθεσία επιτρέπουν σε ένα πλοίο το οποίο αποκτήθηκε με κοινοτικούς η εθνικούς
πόρους για να εξυπηρετεί άγονες γραμμές μικρών
νησιών, μπορεί κατά τη συνέχεια της λειτουργίας του να χρηματοδοτείτε επίσης
από εθνικούς η κοινοτικούς πόρους
για την απρόσκοπτη λειτουργία του.
Η απάντηση του αρμόδιου
επίτροπου για τον Ανταγωνισμό κ. Αλμούνια εξ ονόματος της
Επιτροπής Ηταν σαφέστατη. Η
Επιτροπή συμμερίζεται πλήρως τις ανησυχίες που αφορούν στην ανάγκη των
νησιωτικών περιοχών για αξιόπιστες και οικονομικά προσιτές μεταφορικές
συνδέσεις, τονίζει στην απάντηση
του προς τον Γεώργιο Σταυρακάκη ο επίτροπος Αλμούνια . Υπό την έννοια αυτή, συνεχίζει
ο επίτροπος, τα κράτη μέλη διαθέτουν ευρεία διακριτική ευχέρεια να καθορίζουν τη
λειτουργία θαλάσσιων γραμμών ως υπηρεσία γενικού οικονομικού συμφέροντος (ΥΓΟΣ).
Και συνεχίζει
την απαντηση του, κάνοντας αναφορά στο θεσμικό ευρωπαικό πλαίσιο: Οι
σχετικοί κανόνες για τις κρατικές ενισχύσεις καθορίστηκαν με την απόφαση
2012/21/ΕΕ της Επιτροπής, της 20ής Δεκεμβρίου 2011, σχετικά με την
εφαρμογή του άρθρου 106 παράγραφος 2 της Συνθήκης για τη λειτουργία της
Ευρωπαϊκής Ένωσης στις κρατικές ενισχύσεις υπό μορφή αντιστάθμισης για την
παροχή δημόσιας υπηρεσίας που χορηγούνται σε ορισμένες επιχειρήσεις
επιφορτισμένες με τη διαχείριση υπηρεσιών γενικού οικονομικού συμφέροντος, και
το ενωσιακό πλαίσιο για τις κρατικές ενισχύσεις υπό μορφή αντιστάθμισης για την
παροχή δημόσιας υπηρεσίας (2011). Οι εν λόγω κανόνες ισχύουν εξίσου, ανεξάρτητα
από την πηγή της δημόσιας χρηματοδότησης. Σαφέστατη απάντηση δίνει εδώ
εάν μπορεί να χρηματοδοτηθεί πλοίο από πόρους ΕΣΠΑ και η συνέχιση της
λειτουργίας του, λέγοντας χαρακτηριστικά: Τα
κράτη μέλη επιτρέπεται να χρηματοδοτούν ελεύθερα τις δαπάνες που
πραγματοποιούνται για την εκπλήρωση των υποχρεώσεων παροχής δημόσιας υπηρεσίας.
Ο πρόεδρος
του ΕΔΜΝ Ελευθέριος Σ Κεχαγιόγλου
σχετικά με την θετική απάντηση της Επιτροπής σχολίασε λέγοντας: Ένα μεγάλο ευχαριστώ στον Ελληνα ευρωβουλευτή Γιώργο Σταυρακάκη. Για άλλη μία φορά ο μύθος της πατρίδας μας περί μη
δυνατότητας δημόσιας χρηματοδοτησης πλοίων και λειτουργίας για άγονες γραμμές, λόγω Ανταγωνισμού καταρρίπτεται Ελπίζουμε οι αρμόδιοι κυβερνητικοί παράγοντες αλλά και ο πρωθυπουργός της χώρας να αντιληφθούν αμεσα την ανάγκη αυτή και να μη χαθεί άλλος χρόνος.
Το ΕΔΜΝ θα επιδιώξει μέσα στο καλοκαίρι
συνάντηση και με τους δύο κυβερνητικούς
εταίρους σχετικά με την απάντηση του Επίτροπου Αλμούνια στην ερώτηση του Ευρωβουλευτή Γεώργιου Σταυρακάκη.
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου