ΥΔΡΑ ΠΡΩΤΟ ΝΗΣΙ

ΥΔΡΑ ΠΡΩΤΟ  ΝΗΣΙ

Σάββατο 31 Μαρτίου 2012

ΤΟΥΡΙΣΤΙΚΗ ΠΡΟΒΟΛΗ ΝΗΣΙΩΝ

ΤΟΥΡΙΣΤΙΚΗ ΠΡΟΒΟΛΗ ΝΗΣΙΩΝ




Στόχος

Στόχος της τουριστικής προβολής των νησιών είναι η ενίσχυση του τουρισμού και της άφιξης τουριστών στα νησιά.

Το κάθε νησί οριοθετεί τη φυσιογνωμία του, την φέρουσα ικανότητα του, τις μορφές τουρισμού και με την τουριστική προβολή σκοπεύει και ενημερώνει τους μελλοντικούς επισκέπτες του νησιού. Στόχος επίσης είναι η υπενθύμιση του νησιού σε όσους το έχουν ήδη επισκεφτεί δίνοντας τους αφορμή μέσα από εναλλακτικές μορφές τουρισμού, εκδηλώσεις , προσφορές κλπ να το ξαναεπισκευθούν και γιατί όχι με μεγαλύτερη παρέα, να γίνουν πρεσβευτές του νησιού σε γνωστούς τους κλπ..



Α. καταγραφή υπάρχουσας κατάστασης.

Καλό είναι να γνωρίζουμε ανά νησί βασικά χαρακτηριστικά όπως:

1. ΟΝΟΜΑ ΝΗΣΙΟΥ

2. ΥΠΕΥΘΥΝΟΣ ΝΗΣΙΟΥ (city manager)

3. ΣΤΟΙΧΕΙΑ ΕΠΙΚΟΙΝΩΝΙΑΣ.

4. ΦΟΡΕΙΣ ΠΟΥ ΑΣΧΟΛΟΥΝΤΑΙ ΣΤΟ ΝΗΣΙ ΜΕ ΤΟ ΤΟΥΡΙΣΜΟ (ΘΕΣΜΙΚΟΙ, ΕΠΙΧΕΙΡΗΜΑΤΙΚΟΙ, ΠΟΛΙΤΙΣΤΙΚΟΙ, ΕΘΕΛΟΝΤΙΚΟΙ).

5. ΠΩΣ ΜΠΟΡΟΥΝ ΝΑ ΒΟΗΘΗΣΟΥΝ ΟΙ ΦΟΡΕΙΣ ΣΤΗ ΠΡΟΒΟΛΗ ΤΟΥ ΝΗΣΙΟΥ ΤΟΥΣ?? (ΠΧ ΕΘΕΛΟΝΤΙΚΗ ΣΥΜΜΕΤΟΧΗ ΣΕ ΔΡΩΜΕΝΑ, ΣΕ ΕΚΘΕΣΗ, ΠΡΟΣΦΟΡΑ ΠΡΟΙΟΝΤΩΝ ΚΛΠ ΚΛΠ)

6. ΤΟΜΕΙΣ ΑΝΑΠΤΥΞΗΣ ΤΟΥ ΤΟΥΡΙΣΜΟΥ ΚΑΙ ΕΠΙΠΕΔΟ ΑΝΑΠΤΥΞΗΣ ΤΟΥΣ (ΠΧ ΠΕΡΙΠΑΤΗΤΙΚΟΣ – ΜΕΤΡΙΑ ΑΝΑΠΤΥΞΗ, ΚΑΤΑΔΥΤΙΚΟΣ ΕΛΑΧΙΣΤΗ ΑΝΑΠΤΥΞΗ, ΘΡΗΣΚΕΥΤΙΚΟΣ ΕΛΑΧΙΣΤΗ ΑΝΑΠΤΥΞΗ, ΚΛΑΣΣΙΚΟΣ ΤΟΥΡΙΣΜΟΣ ΙΚΑΝΟΠΟΙΗΤΙΚΗ ΑΝΑΠΤΥΞΗ ΚΛΠ ΚΛΠ ).



Β. Σχεδιασμός τουριστικής προβολής.



1. ΣΥΖΗΤΗΣΗ ΜΕ ΕΘΝΙΚΟΥΣ ΦΟΡΕΙΣ ΠΕΡΙ ΤΡΟΠΟΥ ΠΡΟΒΟΛΗΣ ΚΑΙ ΣΤΟΧΕΥΣΗΣ ΤΗΣ ΚΑΘΕ ΚΑΤΗΓΟΡΙΑΣ ΤΟΥΡΙΣΜΟΥ.

2. ΑΝΕΥΡΕΣΗ ΒΑΣΙΚΩΝ - ΓΕΝΙΚΩΝ ΕΚΘΕΣΕΩΝ ΚΑΙ ΘΕΜΑΤΙΚΩΝ ΠΟΥ ΘΑ ΠΡΟΒΛΗΘΕΙ.

3. ΣΧΕΔΙΑΣΜΟΣ ΤΩΝ ΕΡΓΑΣΙΩΝ ΑΝΑ ΤΟΜΕΑ ΚΑΙ ΑΝΑΛΗΨΗ ΕΥΘΥΝΗΣ ΑΠΟ ΚΑΘΕ ΕΜΠΛΕΚΟΜΕΝΟ.

4. ΔΡΑΣΕΙΣ ΕΝΗΜΕΡΟΤΗΤΑΣ ΣΤΗ ΤΟΠΙΚΗ ΚΟΙΝΩΝΙΑ, ΕΘΝΙΚΑ ΚΑΙ ΔΙΕΘΝΗΣ.

5. ΔΗΜΙΟΥΡΓΙΑ ΧΑΠΕΝΙΝΓΚ ΜΕ ΑΠΟΚΟΡΥΦΩΣΗ ΤΗΝ ΕΚΘΕΣΗ.



Γ. Περίπτερο έκθεσης.

Το περίπτερο δεν πρέπει να είναι, όπως σήμερα ένα κομφούζιο χωρίς νόημα, αρχή και τέλος.

Εισαγάγουμε τη μορφή του «πολλαπλού περίπτερου».

Θα πρέπει να είναι τουλάχιστον σε 3 βασικές Ενότητες:

Α. Γενικά τα νησιά,

Β θεματικά τα νησιά και

Γ εκδηλώσεις επάνω στα νησιά.

Οι ενότητες μπορεί να είναι στο ίδιο περίπτερο ή σε γειτονικά.(πχ. Παρουσιάζουμε τα νησιά της Αττικής:

Στο πρώτο μέρος τα παρουσιάζουμε με σειρά μεγέθους η με τη σειρά πού θα τα προσεγγίζει κανείς πχ από Πειραιά κλπ. Στόχος να τα παρουσιάσουμε στον επισκέπτη με μία προτεινόμενη σειρά, δίνοντας του την «ιδέα» έτσι να τα ταξιδέψει. Στο χώρο θα υπάρχει ευκρινής χάρτης των νησιών και των βασικών τους συνδέσεων με Αθήνα Ελ Βενιζέλος, Πειραιά, Αεροδρόμια τσάρτερ μέσα στη περιοχή τους κλπ.

Ο Επισκέπτης της έκθεσης δεν οφείλει να τα γνωρίζει όλα τα νησιά, πού ακριβώς βρίσκονται, τι προσφέρουν, την ιστορία τους κλπ.

Κάθε νησί θα έχει μερικές φωτογραφίες κράχτες, κείμενο όχι περισσότερο από μια αφίσα με βασικές κατηγορίες λέξεις κλειδιά του νησιού, βίντεο προβολή όχι μεγαλύτερο του ενός λεπτού και Γενικό πληροφοριακό έντυπο υλικό. Πλούσιο και κατατοπιστικό.

Στο δεύτερο μέρος της έκθεσης θα παρουσιάζονται ξανά όλα τα νησιά ανά θεματική με ανάλογο υλικό. Στόχος του δεύτερου μέρους είναι μετά τη γενική τουριστική κατεύθυνση να προσελκύουμε τις επί μέρους μορφές τουρισμού. Αυτή η μορφή απευθύνεται σε ποιό ειδικευμένους λάτρεις και μπορεί να πεισθεί ποιο εύκολα για ένα νησί και να μετακινηθεί ευκολότερα σε περίοδο έξω από την υψηλή περίοδο του νησιού. Το ενισχυτικό υλικό προβολής του νησιού εδώ θα είναι προσαρμοσμένο στην θεματική και όχι στο γενικό προορισμό.

Στο Τρίτο μέρος θα είναι οι εκδηλώσεις , αφορμές επίσκεψης στα νησιά μας σε συγκεκριμένες ημερομηνίες με προωθητικό ανάλογο υλικό, προσφορές διαμονής κλπ κλπ. Στόχος η απόλυτη κατεύθυνση του επισκέπτη σε συγκεκριμένες απόλυτε ημερομηνίες περίοδο κλπ.



Σε όλα τα μέρη και καθόλη τη διάρκεια ενασχόλησης του επισκέπτη με το νησί (έκθεση , επίσκεψη στο νησί κλπ) προσπαθούμε να πάρουμε στοιχεία επικοινωνίας (email) από τον επισκέπτη μας, ώστε να τον ενημερώνουμε τακτικά για τα νησιά μας (news letter). Να καταγράφουμε στατιστικά στοιχεία, σχόλια καλυτέρευσης του τουριστικού μας προϊόντος κλπ.



Προστιθέμενη αξία.

Τεράστια προστιθέμενη αξία στην προβολή του νησιού σε εκθέσεις παίζουν οι έξυπνες τηλεματικές εφαρμογές. (τρισδιάστατη απεικόνιση, τηλεπωλήσεις, θεματικά φόρουμ, αφιερώματα κλπ κλπ)





Είναι πολύ σημαντικό να είμαστε ευγενείς με τον επισκέπτη και να του δίνουμε να αναλαμβάνεται την αξία των παρατηρήσεων του και της συμμετοχής του στην καλυτέρευση του τουριστικού προϊόντος μας.

Ένα χαμόγελο δεν κοστίζει τίποτα και αξίζει πολύ




Λευτέρης Κεχαγιόγλου

Ticket#2013103010014439











Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου