ΥΔΡΑ ΠΡΩΤΟ ΝΗΣΙ

ΥΔΡΑ ΠΡΩΤΟ  ΝΗΣΙ

Δευτέρα 29 Απριλίου 2013

Τα Λύκεια Τήλου, Ύδρας, Χάλκης και Μεγανησίου ετοιμάζονται για τις Βρυξέλλες


 Την Περιβαλλοντική εκδήλωση του Λυκείου Μεγανησίου παρακολούθησε το κλιμάκιο 
του ΕΔΜΝ κατά την επίσκεψή του στο Μεγανήσι


Τα Λύκεια  Τήλου, Ύδρας, Χάλκης και Μεγανησίου ετοιμάζονται για τις Βρυξέλλες.
Λύκεια  Μικρών Νησιών  καταγράφουν τα προβλήματα των μικρονησιωτών νέων ,τα παρουσιάζουν σε ευρωβουλευτές κατά την επίσκεψη τους σε ελληνικά μικρά νησιά και τα συζητούν σε όργανα της Ευρωπαϊκής Ένωσης  κατά την επίσκεψη των μαθητών στις Βρυξέλλες.
Αυτό είναι το πρόγραμμα του Ελληνικού Δικτύου Μικρών Νησιών για τη νέα σχολική χρονιά.
Την σχολική χρονιά που διανύουμε, αίτημα του Ελληνικού Δικτύου Μικρών Νησιών ικανοποιήθηκε  από τα αρμόδια όργανα και είκοσι μαθητές λυκείων μικρών νησιών επισκέφτηκαν τις Βρυξέλλες. Γνώρισαν από κοντά Έλληνες ευρωβουλευτές, συζήτησαν με αρμόδιους  αξιωματούχους, επισκέφτηκαν αξιοθέατα της πόλης των Βρυξελλών, επισκέφτηκαν τις πόλεις Μπριζ  και Γάνδη και συμμετείχαν σε τηλεοπτική εκπομπή με θέμα:  «Νέοι και Ευρωπαϊκή Ένωση».
Για τη νέα σχολική περίοδο εγκρίθηκε ο διπλάσιος αριθμών νέων από τα λύκεια μικρών νησιών οι οποίοι και θα αναλάβουν να καταγράψουν τα προβλήματα των νέων των μικρών νησιών όλης της χώρας, να τα ομαδοποιήσουν, να τα παρουσιάσουν κατά την εδώ επίσκεψη ευρωβουλευτών σε μικρά νησιά και να τα συζητήσουν οι ίδιοι οι μαθητές στις Βρυξέλλες.
Δέκα μαθητές ανά λύκειο (Β Λυκείου) από τέσσερα λύκεια μικρών νησιών, αποδέχθηκαν καταρχήν το πρόγραμμα και ήδη έχει ξεκινήσει η διαδικασία του προγράμματος.
Στην αφετηρία λοιπόν για τις Βρυξέλλες τον Σεπτέμβριο 2013 μπήκαν τα Λύκεια  του Μεγανησίου, της Τήλου, της Χάλκης  και του νησιού μας της Ύδρας.
Κάθε Λύκειο έχει υπό την εποπτεία του μία ομάδα άλλων λυκείων μέσα από τα οποία, συνεργαζόμενο, πρέπει να καταγράψει τα προβλήματα των νέων.
Το Λύκειο της Ύδρας μας θα καταγράψει τα προβλήματα πού αντιμετωπίζουν οι νέοι στα νησιά: Ύδρας, Σπετσών, Αγκιστρίου, Κυθήρων -Αντικυθήρων, Πόρου και Αγαθονησίου.
Καλή επιτυχία στα παιδιά μας.

Κυριακή 28 Απριλίου 2013

Ο ΚΑΘΕ ΤΟΠΟΣ ΑΠΟΦΑΣΙΖΕΙ ΓΙΑ ΤΑ ΥΔΑΤΟΔΡΟΜΙΑ




Ο Κάθε τόπος πρέπει να αναλάβει την ευθύνη να αποφασίσει σε ποια σημεία θα αδειοδοτηθούν  τα Υδατοδρόμια.
Άναψε για τα καλά η όλη διαδικασία αδειοδότησης υδατοδρομίων για την χρήση τους από Υδροπλάνα σε όλες τις περιφέρειες της πατρίδας μας.
Τη σκυτάλη κρατά η περιφέρεια Ιονίων Νήσων η οποία έχει ήδη έτοιμα αδειοδοτημένα υδατοδρόμια σε νησιά (μέρος του οποίου οφείλετε  στην προηγούμενη εμπειρία τους από την χρήση των Υδροπλάνων στην Ελλάδα). Έντονο Ενδιαφέρον έχει δείξει ακόμη η περιφέρεια Αττικής (Ένα μεγάλο μπράβο στον περιφερειάρχη Γιάννη Σγουρό και στον Αντιπεριφερειάρχη Νήσων Δημήτρη Κατσικάρη.), η περιφέρεια Θεσσαλίας  για τη Λίμνη Πλαστήρα, το Βόλο και τις Σποράδες η περιφέρεια Νοτίου Αιγαίου  για τις Κυκλάδες και τα Δωδεκάνησα και βέβαια η περιφέρεια Κρήτης η οποία  και βάζει πλώρη για κεντρικό σταθμό Νοτίου Αιγαίου.
Η τοπική αυτοδιοίκηση κάθε τόπου σε συνεργασία  με τον επιχειρηματικό κόσμο της περιοχής του και σε συνεργασία με τους επιστήμονες  του αντικειμένου, πρέπει να αναλάβουν την ευθύνη της χοροθέτησης.
Τα Νησιά του Αργοσαρωνικού ιδιαίτερα  έχουν τριπλό πλεονέκτημα:
  1. Μπορούν να εξυπηρετούν τα νησιά τους  με τον Πειραιά. Για το σημείο αυτό το Ελληνικό Δίκτυο Μικρών Νησιών  έχει ζητήσει  από το Υπουργείο Πολιτισμού να χοροθετήσει (σε νομοσχέδιο του πού πάει προς τη Βουλή) μέρος του Πειραιά για Υδατοδρόμια.
  2. Μπορεί να λειτουργήσει ως συνδετικός κρίκος Κυκλάδων με Αττική και Ιόνιο (Πάτρα  κλπ).
  3. Επειδή τα Υδροπλάνα είναι αμφίβια μπορεί άμεσα να δρομολογηθούν πτήσεις  από το Ελευθέριος Βενιζέλος στα νησιά.

Για την επιλογή των κατάλληλων σημείων, τα οποία και εγκρίνει αρμόδια επιστημονική επιτροπή πρέπει να έχουμε βασικά υπόψη μας και τα εξής:
  1. Χρειάζονται 3 υδατοδιάδρομοι διαφορετικών κατευθύνσεων, ώστε να καλύπτουν όλες τις καιρικές συνθήκες ενός τόπου. Δεν είναι υποχρεωτικό να είναι στο Ίδιο σημείο και οι τρείς Υδατοδιάδρομοι.
  2. Τα Υδροπλάνα έχουν άνοιγμα πτερών περίπου 19 μέτρα και μήκος περίπου 11 μέτρα. Είναι δε 19θέσια. Αυτό σημαίνει ότι ο καθαρός χώρος πού θα κινείται ανά πάσα στιγμή το Υδροπλάνο πρέπει να έχει καθαρό χώρο περίπου 30 μέτρα για λόγους ασφάλειας.  Εάν πχ η Ύδρα αποφασίσει τα Υδροπλάνα να μπαίνουν στο Λιμάνι, πρέπει ΠΑΝΤΑ να υπάρχει καθαρός από οποιοδήποτε εμπόδιο διάδρομος πλάτους  30 μέτρων καθόλη τη διάρκεια του ταξιδιού του.
  3. Ο προβλήτας ο οποίος θα επι/αποβιβάσει κόσμο θα πρέπει να έχει μέγιστο ύψος,  στη χαμηλότερη στάθμη του, μικρότερο από 80 εκατοστά, ώστε να μη βρίσκει το πρόσγειο πτερύγιο και ο έλικας του στη ξηρά.  Αυτοί είναι καταρχήν οι ελάχιστοι πρώτοι τεχνικοί όροι για την αδειοδότηση.
Ακολουθούν και άλλοι όροι , οι οποίοι πρέπει να αποφασισθούν σε κοινές συνεδριάσεις των οικονομικών φορέων με τους αρμόδιους ανά νησί φορείς.
Ένα Νησί το οποίο διαθέτει κεντρικό σταθμό Υδροπλάνων, έχει ξεκινήσει τις διαδικασίες αδειοδότησης, θα μπορέσει να δει τα πρώτα Υδροπλάνα να πετούν περίπου τον 15αυγουστο από φέτος.
Με την ευκαιρία αυτή θέλουμε να ευχαριστήσουμε τους Υπουργούς  Ναυτιλίας και Αιγαίου Κωστή Μουσουρούλη και Ανάπτυξης Κωστή Χατζηδάκη, οι οποίοι μέσα σε έξι μήνες έκαναν ότι δεν είχαν κάνει προκάτοχοι τους σε χρόνια.
Η Υπόθεση πλέον Υδροπλάνα πέρασε στα χέρια  της τοπικής Αυτοδιοίκησης. . .



Να σημειώσουμε επίσης πως  τα Υδροπλάνα είναι συμπληρωματικό μέσο μεταφοράς, όχι ανταγωνιστικό, έχει κόστος  η μεταφορά και αμέσως μετά τις πρώτες πτήσεις  το Ελληνικό Δίκτυο Μικρών Νησιών ξεκινά  την διαδικασία ανάληψης πρωτοβουλίας για  ρόλο και ασφάλειας των Υδροπλάνων για τα μικρά Νησιά. Ήδη έχει πραγματοποιηθεί συνάντηση με τον Αρμόδιο Υπουργό και τεχνικό κλιμάκιο.

Τρίτη 23 Απριλίου 2013

Η ΕΦΑΡΜΟΓΗ ΤΗΣ ΥΔΡΑΣ ΚΑΙ ΣΤΗ ΒΌΡΕΙΑ ΕΛΛΑΔΑ



4 ΛΕΠΤΑ ΑΦΙΕΡΩΜΑ  ΣΤΗΝ ΤΗΛΕΜΑΤΙΚΉ ΕΦΑΡΜΟΓΗ ΤΗΣ ΥΔΡΑΣ ΕΚΑΝΕ  ΤΟ ΤΗΛΕΟΠΤΙΚΟ ΚΑΝΆΛΙ ΤΗΣ ΜΑΚΕΔΟΝΙΑΣ.  TV MAKEDONIA










ΕΚΔΗΛΩΣΗ ΜΝΗΜΗΣ ΤΑΣΟΥ ΑΛΙΦΕΡΗ




Φορείς και φίλοι του τ. Δήμαρχου Τήλου Τάσου Αλιφέρη σχεδιάζουν την διοργάνωση
εκδήλωσης μνήμης στην Αθήνα  στις 20 Μαΐου 2013.
Παρακαλούνται όσοι φορείς και ιδιώτες επιθυμούν να συμμετάσχουν με προτάσεις ιδέες κλπ, να επικοινωνήσουν άμεσα μαζί μας. Δεν Υπάρχουν Οικονομικοί  όροι.
Στοιχεία επικοινωνίας:
ΤηλΦαξ: 2103319940

Δευτέρα 22 Απριλίου 2013

ΤΟ ΕΔΜΝ ΣΤΟ ΣΥΝΕΔΡΙΟ ΤΗΣ ΜΕΣΟΓΕΙΟΥ


Παρουσία του πρωθυπουργού Αντώνη Σαμαρά , της επιτρόπου αλιείας Μαρία Δαμανάκη, του Αντιπροέδρου της Ευρωπαϊκής τράπεζας επενδύσεων και δεκάδων Υπουργών της μεσογείου, πραγματοποιήθηκε στην Αθήνα το 12 Συνέδριο για την Οικονομία στη μεσόγειο.


Στο Συγκεκριμένο συνέδριο το ΕΔΜΝ εκπροσωπήθηκε  από τον πρόεδρο του Ελευθέριο Σ Κεχαγιόγλου.





Συζητήθηκαν όλες οι δυνατότητες οικονομικής ανάπτυξης στη θάλασσα της μεσογείου και οι δυνατότητες  της νέας χρηματοδοτικής περιόδου της χώρας μας.

Τετάρτη 17 Απριλίου 2013

ΡΑΔΙΟΤΕΧΝΟΛΟΓΙΑ: ΣΤΟ ΕΠΙΚΕΝΤΡΟ ΤΗΣ ΤΗΛΕΜΑΤΙΚΗΣ Η ΥΔΡΑ

ΑΛΛΑ 16 ΛΕΠΤΑ ΥΔΡΑ ΣΤΑ ΕΡΤΖΙΑΝΑ.
ΠΑΡΟΥΣΙΑΣΗ ΤΗΣ ΤΗΛΕΜΑΤΙΚΗΣ ΠΛΑΤΦΟΡΜΑΣ ΤΗΣ ΥΔΡΑΣ.




http://www.fmvoice.gr/index.php/webradio/radio-shows/2012-10-05-12-32-01/item/%CF%81%CE%B1%CE%B4%CE%B9%CE%BF%CF%84%CE%B5%CF%87%CE%BD%CE%BF%CE%BB%CE%BF%CE%B3%CE%AF%CE%B1-03042013

ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΕΣ  ΑΠΟ 10 ΗΜΕΡΕΣ ΤΑ ΜΜΕ ΑΣΧΟΛΟΥΝΤΑΙ ΘΕΤΙΚΑ ΜΕ ΤΗΝ ΥΔΡΑ  ΣΧΕΤΙΚΑ ΜΕ ΤΗΝ ΔΗΜΙΟΥΡΓΙΑ ΤΗΣ ΠΛΑΤΦΟΡΜΑΣ.SMARTHYDRA. ΑΠΟ 24’ 30’’ ΕΩΣ 40’30’’
ΚΑΛΗ ΣΑΣ ΑΚΡΟΑΣΗ

Τρίτη 16 Απριλίου 2013

ΕΛΕΥΘΕΡΙΟΣ Σ ΚΕΧΑΓΙΟΓΛΟΥ: Όσο θα Ευημερούν οι Αριθμοί, τόσο θα συρρικνώνεται η πατρίδα μας.


ΕΛΕΥΘΕΡΙΟΣ Σ ΚΕΧΑΓΙΟΓΛΟΥ:  Όσο θα Ευημερούν οι Αριθμοί, τόσο θα συρρικνώνεται η πατρίδα μας.



Πραγματοποιήθηκε στην Αθήνα  το 1ο Εθνικό Αναπτυξιακό Συνέδριο για την νέα προγραμματική περίοδο προγραμματισμού 2014-2020.
Το Συνέδριο πραγματοποιήθηκε  στο Μέγαρο Μουσικής Αθηνών, παρουσία  του πρωθυπουργού της χώρας  κου Α. Σαμαρά, του Επίτροπου για την περιφερειακή πολιτική Γιοχάνες Χάν, ολόκληρου σχεδόν του Υπουργικού Συμβουλίου και όλων σχεδόν των Γενικών Γραμματέων.




Στο Συνέδριο επίσης συμμετείχαν όλες οι Διαχειριστικές αρχές  των ΕΣΠΑ, όλοι οι περιφερειάρχες και όλοι οι πρόεδροι κοινωνικών και οικονομικών φορέων  της χώρας.


Το Ελληνικό Δίκτυο Μικρών Νησιών εκπροσώπησαν οι: Ελευθέριος Σ Κεχαγιόγλου πρόεδρος  ΔΣ, Ελέγκω Παναγή Αντιπρόεδρος  ΔΣ και Φώτης Σώλλος Αντιδήμαρχος  Καλάμου Λευκάδας.

Ο πρόεδρος  του ΕΔΜΝ Ελευθέριος Σ Κεχαγιόγλου κατά την παρέμβασή του στο Συνέδριο.

Ο Ελ. Κεχαγιόγλου  κατά την παρέμβασή του τόνισε ανάμεσα στα άλλα: ….Όσο θα επιδιώκουμε και θα ενώνουμε  την Δάφνη με τον Άγιο Δημήτριο και τον Πειραιά  με το Φάληρο, αντί να ενώνουμε  τη Χάλκη και τη Τήλο με την Ρόδο, το Καστελόριζο  με την Κάσο, Όσο θα ευημερούν οι αριθμοί, τόσο θα συρρικνώνουμε τη χώρα μας.
Σημαντικό πρόβλημα των μικρών νησιών αποδείχθηκε  στη πράξη και η έλλειψη της διαχειριστικής Επάρκειας.
Είναι ανάγκη, όσο ποτέ  άλλοτε  και σας το έχουμε τονίσει επανειλημμένος, να δημιουργηθεί μία ξεχωριστή μονάδα Υποστήριξης έργων για τα μικρά Νησιά. Ειδικά για τα μικρά νησιά το κρίσιμο έργο πρέπει να προηγείται του ώριμου. Προτείνουμε λοιπόν την Δημιουργία Διεύθυνσης υποστήριξης μικρονησιωτικών έργων και την ανάθεση της μελετοκατασκευής  ως  έργο.
Δεν είναι δυνατόν ένα μικρό νησί να χρειάζεται να πιστοποιηθεί ότι μπορεί να κατασκευάσει ένα πύραυλο, για να μπορέσει να αγοράσει έναν υπολογιστή.
Ακούστε κύριοι περισσότερο τους αυτοδιοικητικούς. Δώστε περισσότερη ευελιξία για να μην έχουμε  χειρότερα αποτελέσματα.
Απαντώντας  στον πρόεδρο  του ΕΔΜΝ, ο Γενικός Γραμματέας  Δημοσίων Επενδύσεων και ΕΣΠΑ κος Γ. Γιανούσης, αναγνώρισε ότι η πολιτεία φέρθηκε ιδιαίτερα σκληρά  σε ότι αφορά την διαχειριστική επάρκεια και υποσχέθηκε  ότι το θέμα θα αντιμετωπισθεί διαφορετικά για το Νέο ΕΣΠΑ.

Ο περιφερειάρχης Κρήτης Σταύρος Αρναουτάκης, η Αντιπρόεδρος του ΕΔΜΝ  τ. Δήμαρχος Χάλκης Ελέκω Παναγή
και ο Λευτέρης Κεχαγιόγλου

Να σημειώσουμε ότι με το πέρας  του Πρώτου Αναπτυξιακού Συνέδριου, ξεκίνησαν σε όλη την χώρα τα περιφερειακά αναπτυξιακά συνέδρια, όπου οι τοπικές κοινωνίες θα εκπροσωπηθούν  από τους μικρονησιώτες δημάρχους  και θα ολοκληρωθούν μέσα  στο καλοκαίρι , ξανά στην Αθήνα  με την σύμπτυξη όλων των προτάσεων για το Νέο ΕΣΠΑ  της χώρας μας.
Πανό Διαμαρτυρίας  από τους εργαζόμενους  στην ΜΟΔ

Κατά τη διάρκεια  του Συνεδρίου, δεν έλειψαν και τα απρόοπτα, όπου οι εργαζόμενοι στη ΜΟΔ σήκωσαν πανό με τις θέσεις  τους.

Δευτέρα 15 Απριλίου 2013

MARITIME ΑΠΟΨΕΙΣ: Μικρονησιωτική Ακτοπλοΐα και Ευρωπαϊκή Ένωση



Μικρονησιωτική Ακτοπλοΐα και Ευρωπαϊκή Ένωση.

Καταρχήν όταν λέμε ακτοπλοΐα ο νους του ανθρώπου πάει στα καράβια και δίκαια. Πάει στο μέσον το οποίο συνδέει τα νησιά.
Όταν   λέμε σύνδεση των νησιών θα πρέπει να έχουμε στο νου μας την μεταφορά α).ανθρώπων β).πραγμάτων και γ). δεδομένων.
Οτιδήποτε λιγότερο από αυτά τα τρία μέρη θεωρείτε ανεπαρκής, αντιαναπτυξιακό και ζημιογόνο για ένα νησί.
Ας αναφέρουμε  δύο νησιά πού η διαφορετική αντιμετώπιση του ακτοπλοϊκού τους είχε και τα ανάλογα συμπεράσματα, σύγκριση η οποία αποδεικνύει χωρίς  αμφιβολίες το σημαντικό ρόλο της ακτοπλοϊκής σύνδεσης  των νησιών ως παράγοντας ανάπτυξης ενός τόπου.

Πρώτο νησί η Ύδρα. Νησί με μόνιμο πληθυσμό περίπου 3.000 κατοίκους.
Τα τελευταία δέκα χρόνια καταστράφηκε η ακτοπλοϊκή της σύνδεση. Τα αίτια δεν μας αφορούν στη συγκεκριμένη στιγμή. Αποτέλεσμα ήταν η πτώση του μόνιμου πληθυσμού στο μισό. Σήμερα κατά την τελευταία απογραφή η αρχόντισσα του Σαρωνικού Ύδρα έχει μόλις 1600 δηλωμένους δημότες και ας απέχει μόλις μιάμιση ώρα  από το επίνειο της πρωτεύουσας  και μεγαλύτερο λιμάνι της χώρας, τον Πειραιά.
Στον αντίποδα της Ύδρας, ένα μικρό νησί με 70 κάτοικους,  πριν 25 χρόνια, μακριά  από τον Πειραιά, τρεις ώρες μακριά από τη Ρόδο χωρίς σημαντική οικονομία , ξεχασμένο  από θεούς και ανθρώπους η Τήλος.
Στη Τήλο όμως ένας «αντάρτης» δήμαρχος ο Τάσος Αλιφέρης, με μία ζωντανή και παθιασμένη κοινωνία για ζωή δίπλα του, αντιλαμβανόμενοι την αξία της σταθερής φτηνής τακτικής και αξιόπλου σύνδεσης του νησιού τους με τη Ρόδο  έφτασε το νησί στο θαύμα. 1000 μόνιμοι κάτοικοι και περισσότερες  από 2000 τουριστικές κλίνες. Η Τήλος από ξεχασμένο νησί έγινε το πρότυπο νησί ανάπτυξης σε όλη την Ευρωπαϊκή Ένωση.
Με αυτά τα δύο τόσο αντίθετα παραδείγματα εύκολα συνάγεται το συμπέρασμα ότι η ακτοπλοϊκή  σύνδεση των νησιών  είναι η ικανή και αναγκαία συνθήκη  για την διατήρηση και ανάπτυξης της ζωής στα νησιά.
Χωρίς το πείσμα του Τάσου Αλιφέρη και την υποστήριξη των λίγων στην αρχή Τηλιακών, το νησί σήμερα θα ήταν μια απλή βραχονησίδα.

Το 2008  ο πρωθυπουργός της Φιλανδίας δήλωνε  … για τους Φινλανδούς η ακτοπλοϊκή σύνδεση των νησιών τους είναι ανθρώπινο δικαίωμα.. Για την Ελλάδα  είναι…βραχνάς…
Βόρειες  ευρωπαϊκές και αμερικάνικες  χώρες  έχουν λύσει το θέμα του κόστους μεταφοράς των κατοίκων στα νησιά τους εδώ και δεκαετίες.
Η σύνδεση  των μικρών νησιών με τα κέντρα τους για την πατρίδα  μας είναι μία πολυδάπανη υπόθεση, σε λάθος βάση με τεράστιες δυσκολίες και ανυπέρβλητα εμπόδια.

 Εάν θέλουμε και εμείς σαν χώρα να αντιμετωπίσουμε σοβαρά και ολοκληρωμένα  το θέμα της σύνδεσης  και μεταφοράς  ανθρώπων και πραγμάτων στα νησιά μας πρέπει:

  1. Να θεσμοθετήσουμε ως χώρα  το ελάχιστο μεταφορικό δίκτυο ανά νησί και εποχή του χρόνου, σεβόμενοι βέβαια απόλυτα  την φέρουσα ικανότητα του κάθε νησιού. Δημιουργία και καθιέρωση  επιστημονικά τεκμηριωμένων δεικτών.
  2. Το μεταφορικό ισοδύναμο, αίτημα πού το ελληνικό δίκτυο μικρών νησιών το πάλεψε όσο ελάχιστοι, παραμένει η μόνη αξιόπιστη λύση  για φθηνή και αναλογική ιση με την αξία των άλλων μεταφορικών μέσων συγκοινωνία για τα νησιά μας. Η  εφαρμογή του μεταφορικού ισοδύναμου κατ αρχήν στα μικρά νησιά και τις γραμμές δημοσίου συμφέροντος.
  3. Τον επανασχεδιασμό του  θαλάσσιου συγκοινωνιακού χάρτη της χώρας και την εξέταση της δημιουργίας συνδυασμένων μεταφορών, γραμμών κορμού και ακτινωτών γραμμών κλπ.
  4. Την εξασφάλιση για κάθε νησί α). ασφαλής  β).τακτική  γ). φθηνή και δ).επαρκής  συγκοινωνία καθ όλη τη διάρκεια του έτους . Κανένα Ελληνικό νησί δεν νοείται να μην έχει καθημερινή σύνδεση.
  5. Δράσεις ενίσχυσης της ελληνόκτητης ακτοπλοΐας  και του ελεύθερου ανταγωνισμού με θαρραλέα μέτρα  πριν να είναι αργά και σύμφωνα με τις ευρωπαϊκές οδηγίες.
  6. Ορισμένες  βέβαια περιοχές της νησιωτικής Ελλάδας δεν έχουν οικονομικό ενδιαφέρον ή την οικονομική βιωσιμότητα για τους ιδιώτες επιχειρηματίες της ακτοπλοΐας. Είναι γνωστές αυτές οι γραμμές. Αυτές οι γραμμές δημοσίου συμφέροντος, πρέπει άμεσα να ενισχυθούν από κοινοτικά κονδύλια μέσω ΕΣΠΑ όπως ακριβώς ορίζει η Ευρωπαϊκή Ένωση και οι συναρμόδιες ευρωπαϊκές επιτροπές. Κονδύλια υπάρχουν, άξονες κατεύθυνσης υπάρχουν και η οποιαδήποτε επιπλέον καθυστέρηση νοείται ως εθνικό έγκλημα κατά των μικρών νησιών. Η Ευρωπαϊκή Ένωση επιτρέπει ακόμη και την ενίσχυση των ήδη υπαρχουσών πλοίων στις γραμμές δημοσίου συμφέροντος. Το δε  συγκεκριμένο ΕΣΠΑ λήγει το 2015  και ο χρόνος επαρκεί για την απόκτηση αυτών των λίγων πλοίων πού χρειάζονται ορισμένες  μικρονησιωτικές ιδίως γραμμές.
  7. Το θέμα της ακτοπλοϊκής σύνδεσης των νησιών είναι από τα κρισιμότερα εθνικά μας θέματα και ο βασικότερος κανόνας ανάπτυξη της νησιωτικής Ελλάδας. Με αυτό το πρίσμα και  προοπτική πρέπει να αντιμετωπίζεται  από όλα τα κόμματα. Χρειάζεται εθνική πολιτική μακράς  πνοής, σεβαστή  από όλα τα κόμματα  και σταθερή πορεία προς το μέλλον.

Λευτέρης Κεχαγιόγλου
Πρόεδρος  ΔΣ
Ελληνικό Δίκτυο Μικρών Νησιών.
Μέλος Επιτροπών Παρακολούθησης Π.Ε.Π Ε.Σ.Π.Α. 2007-2013
Μέλος Συμβούλιου Νησιωτικής Πολιτικής. Υπ Ναυτιλίας και Αιγαίου 

Τετάρτη 3 Απριλίου 2013

Η ΤΗΛΕΜΑΤΙΚΗ ΥΔΡΑ ΣΤΗ ΝΕΤ


ΦΩΤΟΓΡΑΦΙΕΣ  ΑΠΟ ΤΗΝ ΕΚΠΟΜΠΗ 136 ΤΗΣ ΝΕΤ  ΟΠΟΥ ΠΑΡΟΥΣΙΑΣΕ Ο ΠΡΟΕΔΡΟΣ  ΤΟΥ ΕΔΜΝ ΕΛΕΥΘΕΡΙΟΣ Σ ΚΕΧΑΓΙΟΓΛΟΥ  ΤΗΝ ΕΦΑΡΜΟΓΗ ΤΗΣ ΥΔΡΑΣ.



Τρίτη 2 Απριλίου 2013

ΤΟ ΕΔΜΝ ΣΤΗ ΣΥΖΗΤΗΣΗ ΓΙΑ ΤΟ ΝΟΜΟΣΧΕΔΙΟ ΝΑΥΤΙΛΙΑΣ



ΦΩΤΟΓΡΑΦΙΕΣ  ΑΠΟ ΤΗΝ ΟΜΙΛΊΑ ΤΟΥ ΠΡΟΕΔΡΟΥ ΤΟΥ ΕΔΜΝ ΕΛΕΥΘΕΡΙΟΥ ΚΕΧΑΓΙΟΓΛΟΥ ΣΤΗ ΒΟΥΛΗ ΣΤΗΝ ΣΥΝΕΔΡΙΑΣΗ ΤΗΣ ΔΙΑΡΚΗΣ ΕΠΙΤΡΟΠΗΣ ΠΑΡΑΓΩΓΗΣ ΚΑΙ ΕΜΠΟΡΙΟΥ ΤΗΝ 28 ΜΑΡΤΙΟΥ 2013 ΚΑΤΑ ΤΗ ΣΥΖΉΤΗΣΗ ΤΟΥ Σ/Ν ΤΟΥ ΥΠΟΥΡΓΕΙΟΥ ΝΑΥΤΙΛΙΑΣ ΚΑΙ ΑΙΓΑΙΟΥ: ΑΝΑΣΥΓΚΡΟΤΗΣΗ ΤΟΥ ΥΠΟΥΡΓΕΙΟΥ ΝΑΥΤΙΛΙΑΣ ΚΑΙ ΑΙΓΑΙΟΥ  ΚΑΙ ΑΛΛΕΣ ΔΙΑΤΑΞΕΙΣ.