ΥΔΡΑ ΠΡΩΤΟ ΝΗΣΙ

ΥΔΡΑ ΠΡΩΤΟ  ΝΗΣΙ

Τετάρτη 29 Ιουνίου 2011

ΜΙΑΟΥΛΕΙΑ 2011







ΜΙΑΟΥΛΕΙΑ 2011. ΑΝΑΠΡΑΣΤΑΣΗ ΠΥΡΠΟΛΗΣΗΣ ΑΡΜΑΤΑΣ.

Τετάρτη 22 Ιουνίου 2011

The Posidonia sea tourism forum. Σημαντική η συμμετοχή του ΕΔΜΝ

Ολοκληρώθηκαν τα The Posidonia sea tourism forum


Ολοκληρώθηκε σήμερα το απόγευμα το μεγαλύτερο συνέδριο για το Θαλάσσιο Τουρισμό πού έγινε στη χώρα μας στην αίθουσα Γραμμάτων και τεχνών του Ιδρύματος Ωνάση.

Το Συνέδριο με θεματική την Πρόκληση για την Ελλάδα, την ανατολική Μεσόγειο και τη Μαύρη Θάλασσα συγκέντρωσε τις μεγαλύτερες προσωπικότητες στο χώρο του από όλο τον κόσμο και ανέπτυξε τρείς βασικές ενότητες. Τη Κρουαζιέρα, το Γιώτιγκ και την Ακτοπλοΐα και τουρισμό.

Για το επίπεδο των καλεσμένων ομιλητών τόσο ο Έλληνας Υπουργός Πολιτισμού και Τουρισμού, όσο και η εκπρόσωπος της Νέας Δημοκρατίας κα Ολγα Καλογιάννη παραδέχθηκαν ότι σπάνια συναντά κανείς τόσα μεγάλα στελέχη σε ένα συνέδριο.

Η συμμετοχή στη Συνεδρία πού αφορούσε την Ακτοπλοΐα και το Τουρισμό του προέδρου του Ελληνικού Δικτύου Μικρών Νησιών έδωσε την ευκαιρία για εποικοδομητικές και ενδιαφέρουσες γνωριμίες και συνεργασίες σε θέματα ακτοπλοΐας και τουρισμού.



Η μεγαλύτερη επιτυχία για το ΕΔΜΝ ήταν η θετική ανταπόκριση των διοργανωτών για συνέχιση και επέκταση της συνεργασίας τους σε όλες τις μορφές τουρισμού, όπου αυτές επιθυμούν να δημιουργηθούν στα ελληνικά Μικρά Νησιά. Να σημειώσουμε επίσης πώς αποδέχθηκαν οι διοργανωτές την πρόταση του ΕΔΜΝ για ξεχωριστή παρουσίαση των μικρών Νησιών στους μελλοντικούς ενδιαφερόμενους εκπρόσωπους των εταιριών για το θαλάσσιο τουρισμό κατά τη διάρκεια της έκθεσης των Ποσειδωνίων η οποία θα πραγματοποιηθεί στη χώρα μας το καλοκαίρι του 2012.

Τις συνεδριάσεις της δεύτερης ημέρας συντόνισαν οι: Colin Squire, Εκδότης του Yachting Matters και Rosemary Παυλάτου, Διευθύντρια της A1 Yacht Trade Consortium & BWA Yachting. Στη πρώτη συνεδρία της δεύτερης ημέρας συζητήθηκε το θέμα: Το γιώτινγκ... χόμπι, σπορ ή επιχείρηση;



Εξετάστηκε η σημασία και οι αναπτυξιακές προοπτικές του yachting ως βιομηχανία και ο προσδιορισμός των κατηγοριών του και  συζητήθηκε ο τρόπος που αντιμετωπίζεται ως κλάδος θεσμικά και φορολογικά στην Ελλάδα, αλλά και σε άλλες χώρες. Στρατηγικές ανάπτυξης του γιώτινγκ και των υποδομών του και η οικονομική διάσταση του κλάδου. Η οικονομική απόδοση του γιώτινγκ σε σύγκριση με άλλες μορφές θαλάσσιου και συμβατικού τουρισμού. Επιτυχημένα μοντέλα ανάπτυξης του κλάδου. Ομιλητές ήταν οι: Γιώργος Βερνίκος, Πρόεδρος της Vernicos Yachts και Γενικός Γραμματέας του ΣΕΤΕ, Σπυρίδων Κυριακούλης, Αντιπρόεδρος της Kiriakoulis Mediterranean Cruises, Γιάννης Μαρκογιάννης, Δικηγόρος, δικηγορικό γραφείο Ιω. Μαρκογιάννης και Συνεργάτες., Oscar Siches, Συνέταιρος και Διευθυντής της Pantalan del Mediterraneo Marina, Σύμβουλος Μαρινών και μέλος του ICOMIA MARINAS GROUP (Διεθνούς Συμβουλίου Ενώσεων Θαλάσσιας Βιομηχανίας) και ο Αντώνης Στελλιάτος, Πρόεδρος ΕΠΕΣΤ.

Στη δεύτερη συνεδρία συζητήθηκε : Ο πολυδιάστατος ρόλος των μαρινών

Τα οικονομικά οφέλη των μαρινών στην τοπική και εθνική οικονομία και η ζήτηση θέσεων στις μαρίνες της Ανατολικής Μεσογείου εν μέσω κρίσης. Η ανάπτυξη μαρινών ως μέσο προσέλκυσης επενδύσεων και τα μοντέλα ανάπτυξης της Τουρκίας και του Μαυροβουνίου. Τα χρήσιμα διδάγματα από την εμπειρία της Δυτικής Μεσογείου και των Βαλεαρίδων Νήσων. Η ανάγκη κατηγοριοποίησης μαρινών και τυποποίησης υπηρεσιών στην περίπτωση της πολυνησιωτικής Ελλάδος. Η μαρίνα ως πόλος τουριστικής έλξης και τα οφέλη της για την τοπική κοινωνία. Η παροχή υπηρεσιών catering για τα mega yachts, ένας κλάδος με προοπτική. Την συγκεκριμένη θεματική συνεδρία ανέπτυξαν οι: Oliver Corlette, Διευθύνων Σύμβουλος της Adriatic Marinas (Porto Montenegro), Σταύρος Κατσικάδης, Πρόεδρος Ένωσης Μαρινών Ελλάδος, Γεν. Διευθυντής Μαρίνας Φλοίσβου, Nick Maris, Πρόεδρος της Camper & Nicholsons Marinas International, Tony Rice, Γενικός Γραμματέας της ICOMIA (Διεθνούς Συμβουλίου Ενώσεων Θαλάσσιας Βιομηχανίας) και ο John Turgoose, Συνεργάτης της G.P. Wilde (International) Limited.

Κατά την απογευματινή τρίτη συνεδρία συζητήθηκαν τα επίσης ενδιαφέροντα θέματα πού αφορούν το Γιώτινγκ και συγκεκριμένα οι: Υπηρεσίες και Προώθηση του Γιώτινγκ. Η προβολή και η καλύτερη αξιοποίηση των υποδομών και της τεχνογνωσίας στον κλάδο των επισκευών, μετασκευών και ανακαινίσεων σκαφών. Η ελληνική τεχνογνωσία και η επισκευαστική δυνατότητα ως πόλος προσέλκυσης σκαφών. Η βελτίωση των μέσων επικοινωνίας έγκυρων πληροφοριών προς τη διεθνή αγορά σχετικά με τις μαρίνες και τις υπηρεσίες τους. Διερεύνηση πιθανών συνεργασιών τοπικής ή διεθνούς εμβέλειας στα πλαίσια της Ανατολικής Μεσογείου, για τηναποτελεσματικότερη προβολή περιοχών με μεγάλη ποικιλία και θέλγητρα για το γιώτινγκ. Η ανάγκη για εξειδικευμένο μάρκετινγκ που θα προσελκύσει δραστηριότητες γιώτινγκ υψηλού προφίλ στην περιοχή, όπως ιστιοπλοϊκούς αγώνες, κλπ. Παρουσίασαν τις ομιλίες τους σε αυτή την ενότητα οι: Στέφανος Μάνος, Διευθύνων Σύμβουλος της MVS & Associates, Paolo Moretti, Διευθυντής Business Yachting, RINA, Edward Pegan, Διευθυντής Μάρκετινγκ και Πωλήσεων της BWA Yachting και ο Σταύρος Πανέρης, Τεχνικός Διευθυντής Ναυπηγεία Χαλκίτη.


Στη τέταρτη συνεδρία συζήτησαν το φλέγον και για τα μικρά νησιά: Ακτοπλοΐα και Τουρισμός. Ο ρόλος της επιβατηγού ναυτιλίας στο σύγχρονο τουρισμό. Ο εξορθολογισμός των θαλάσσιων μεταφορών με γραμμές κορμού και δίκτυα τοπικής εξυπηρέτησης ως πρόκληση για το μέλλον. Η ενθάρρυνση ιδιωτικών επενδύσεων για την ανάπτυξη δια-νησιωτικών και άλλων παρόμοιων τοπικής εμβέλειας συνδέσεων. Η ανάγκη έγκαιρης ανακοίνωσης των ακτοπλοϊκών δρομολογίων για την καλύτερη εξυπηρέτηση του σχεδιασμού και των πωλήσεων τουριστικών προγραμμάτων.
Η επίπτωση των ταχύπλοων συνδέσεων στο μαζικό τουρισμό. Λιμενικές υποδομές, ομαλή διακίνηση και καλή ποιότητα εξυπηρέτησης επιβατών ως σημαντικά στοιχεία για την τουριστική ανάπτυξη ενός προορισμού. Στη συγκεκριμένη ενότητα το συντονισμό ανέλαβε ο Δρ. Άλκης Ιω. Κορρές, Καθηγητής Διεθνούς Ναυτιλιακής Πολιτικής και Ναυλώσεων του Πανεπιστημίου Αιγαίου. Οι ομιλητές ήταν κατά σειρά οι: Απόστολος Βεντούρης, Πρόεδρος ΕΕΝ, Φώτης Καραμήτσος, Διευθυντής DG MOVE European Commission, Ελευθέριος Κεχαγιόγλου, Πρόεδρος Ελληνικού Δικτύου Μικρών Νησιών, Μιχάλης Σακέλλης, Διευθύνων Σύμβουλος, Blue Star Ferries, Αντιπρόεδρος Συνδέσμου Επιχειρήσεων Επιβατηγού Ναυτιλίας (ΣΕΕΝ) και ο Γιώργος Τελώνης, Πρόεδρος ΗΑΤΤΑ.

Αξίζει να σημειώσουμε ότι το πάνελ της θεματικής Ακτοπλοΐας και Τουρισμός ήταν το μοναδικό στο οποίο συμμετείχαν εκτός των ειδικών του χώρου και εκπρόσωπος των Μικρών Νησιών αλλά και της Ευρωπαϊκής Επιτροπής. Ιδιαίτερη αίσθηση προκάλεσε στο κοινό κατά την ομιλία του ο πρόεδρος του ΔΣ του ΕΔΜΝ με την προβολή διαφάνειας του πώς γίνεται σήμερα η μεταφορά των σορών στην Ύδρα.
 Ένα ανοικτό θέμα για τη κοινωνία του νησιού. Να σημειώσουμε εδώ για άλλη μία φορά ότι τόσο η συγκεκριμένη ακτοπλοϊκή εταιρεία, όσο και η Ένωση Επιχειρήσεων Ναυτιλίας στην οποία υπάγετε η εταιρεία αναγνώρισαν το δίκαιο του αιτήματος. Πολύ σημαντικές επίσης κρίθηκαν οι επαφές και οι συνέργειες πού προκύπτουν μετά το Συνέδριο προς ωφελεία των μικρών Νησιών.





ΞΕΚΙΝΗΣΕ ΣΤΗ ΧΩΡΑ ΜΑΣ ΤΟ ΜΕΓΑΛΥΤΕΡΟ ΣΥΝΕΔΡΙΟ ΤΟΥ ΘΑΛΑΣΣΙΟΥ ΤΟΥΡΙΣΜΟΥ THE POSIDONIA SEA TOURISM FORUM




Ξεκίνησε με μεγάλη επιτυχία και συμμετοχή περισσότερων από 450 συμμετέχοντες και ειδικούς του χώρου από όλο τον κόσμο το συνέδριο του Θαλάσσιου Τουρισμού το οποίο διοργανώθηκε στην Αθήνα από την THE POSIDONIA SEA TOURISM FORUM

Σε μια περίοδο που ο Θαλάσσιος Τουρισμός, η Κρουαζιέρα και το Yachting ανοίγουν το δρόμο για μια πρωτοφανή ανάπτυξη στη περιοχή μας, τα Ποσειδώνια προσφέρουν μια μοναδική ευκαιρία αξιολόγησης των εξελίξεων, αλλά και των προβλημάτων που πρέπει να αντιμετωπιστούν για τη καλύτερη αξιοποίηση μιας τόσο πολλά υποσχόμενης συγκυρίας.

Το 1ο Διεθνές Συνέδριο Posidonia Sea Tourism Forum θα καλύψει ένα μεγάλο φάσμα θεμάτων με ομιλητές προσωπικότητες μεγάλης εμπειρίας και καταξίωσης στο χώρο τους. Η σημερινή πρώτη ημέρα αφιερώθηκε εξ ολοκλήρου στην κρουαζιέρα και η δεύτερη θα αφιερωθεί στο γιώτινγκ. Το συνέδριο θα κλείσει με μία πρωτότυπη συνεδρία για την ακτοπλοΐα, όπου θα εξεταστεί ο ρόλος και η σημασία της για τον τουρισμό.

Την Έναρξη Συνεδρίου κήρυξε ο κ. Παύλος Γερουλάνος , Υπουργός Πολιτισμού και Τουρισμού και συντόνισε τά πάνελ οι: David Morris (Πρόεδρος της David Morris International) και η Κρύση Παλάση (Σύμβουλος Ανάπτυξης Κρουαζιέρας CTM Hellas).

Στο συνέδριο επίσης μίλησαν ο Υφυπουργός Τουρισμού Γιώργος Νικητιάδης, ο Γενικός Γραμματέας του Υπουργείου Θαλασσίων Υποθέσεων κος Νικόλαος Λίτινας, ο Τομεάρχης της Νησιώτικης πολιτικής της Νέας Δημοκρατίας κος Πλακιωτάκης και η τομεάρχης της Νέας Δημοκρατίας σε θέματα τουρισμού κα Όλγα Κεφαλογιάννη.




Κατά την πρώτη Συνεδρία συζητήθηκε το φλέγον θέμα της ανάπτυξης της κρουαζιέρας στην Ανατολική Μεσόγειο και Μαύρη Θάλασσα σε επίπεδο στρατηγικής.

Εξετάσθηκαν οι λόγοι που ωθούν την αυξανόμενη προς ανατολάς διείσδυση της μαζικής Μεσογειακής κρουαζιέρας, οι προκλήσεις για τις χώρες υποδοχής και τα σχέδια της βιομηχανίας για το μέλλον, κυρίως όσον αφορά στην ανάπτυξη νέων ή αναδυόμενων αγορών της ευρύτερης περιοχής. Ακόμα, εξετάστηκαν η σημασία της Ελλάδας και του Πειραιά και ο ρόλος που μπορούν να διαδραματίσουν ως κεντρικοί άξονες για την ανάπτυξη της κρουαζιέρας στην Ανατολική Μεσόγειο και τηνΕλλάδα. Για το πρώτο θέμα μίλησαν οι: Ανδρέας Ανδρεάδης, Πρόεδρος ΣΕΤΕ, Γιώργος Ανωμερίτης, Πρόεδρος και Διευθύνων Σύμβουλος του Οργανισμού Λιμένος Πειραιώς, Κωστάκης Λοΐζου, Πρόεδρος της Louis Cruises, Gianni Onorato, Πρόεδρος της Costa Crociere και ο Pierfrancesco Vago, Διευθύνων Σύμβουλος της MSC Cruises και Αντιπρόεδρος του Ευρωπαϊκού Συμβουλίου Κρουαζιέρας (ECC).

Στη δεύτερη Συνεδρία συζητήθηκαν τα Οικονομικά της Κρουαζιέρας.

Τα οικονομικά αποτελέσματα για τις χώρες υποδοχής, αλλά και την περιοχή τους γενικότερα. Η οικονομική σημασία της κρουαζιέρας σε τοπικό επίπεδο, τα πολλαπλασιαστικά οφέλη και οι αναπτυξιακές διαστάσεις για τους διάφορους κλάδους που εμπλέκονται άμεσα ή έμμεσα με την εξυπηρέτηση της. Προσέλκυση επενδύσεων σε έργα υποδομών και οι οικονομικές παράμετροι σχεδιασμού των δρομολογίων. Τα οικονομικά οφέλη που επιφέρει το homeporting σε σχέση με τις transit διελεύσεις και τα οφέλη που δύναται να αποκομίσει η Ελλάδα από αυτό. Οι ομιλητές ήταν οι: Γιώργος Α. Γράτσος, Πρόεδρος του Ναυτικού Επιμελητηρίου Ελλάδος, Giora Israel, Sr Αντιπρόεδρος Ανάπτυξης Λιμένων και Προορισμών της Carnival Corporation, Χάρης Παπαχαραλάμπους Διευθυντής Μάρκετινγκ και Πωλήσεων της Louis Cruises, Giovanni Spadoni, Πρόεδρος της Ένωσης Λιμένων Κρουαζιέρας της Μεσογείου (Medcruise), John Tercek, Sr Αντιπρόεδρος Ανάπτυξης Εμπορικού και Επιχειρηματικού Σχεδιασμού της Royal Caribbean Cruises Ltd και ο Peter Wild, Διευθύνων Σύμβουλος της G.P. Wild (International) Limited και οικονομικός αναλυτής του Ευρωπαϊκού Συμβουλίου Κρουαζιέρας (ECC)

Μετά το μεσημεριανό Γεύμα ακολούθησε η 3η Συνεδρία: Συνεργασίες και Προώθηση. Οι συνέργειες που μπορούν να επιτευχθούν μεταξύ εταιρειών κρουαζιέρας, αερογραμμών και tour operators για μια πιο συγκροτημένη προβολή προς τον καταναλωτή. Οι δυνατότητες συνεργασιών μεταξύ λιμένων και προορισμών Ανατολικής Μεσογείου και Μαύρης Θάλασσας για την προβολή της ευρύτερης περιοχής ή και συγκεκριμένων υπο-περιοχών. Πως νέοι ελληνικοί προορισμοί μπορούν να ενταχθούν στα δρομολόγια των εταιρειών κρουαζιέρας και τι υπηρεσίες πρέπει να αναπτύξουν. Συνεργασίες μεταξύ λιμένων, αεροδρομίων και ξενοδοχείων για την προσέλκυση του homeporting και τέλος, η αναγκαιότητα συνεργασίας μεταξύ παρόχων τουριστικών υπηρεσιών, μουσείων, ιστορικών και αρχαιολογικών χώρων, ξεναγών και τοπικών αρχών για την καλύτερη διακίνηση επιβατών και την ομαλότερη εκτέλεση των προγραμμάτων στεριάς.




Οι ομιλητές σε αυτή την συνεδρία ήταν οι: Osman Erler, Διευθυντής Μάρκετινγκ και Πωλήσεων, Apextour and Cruise Holidays, Τουρκία, Γιώργος Κολέτσος, Γενικός Γραμματέας ΕΟΤ, Jennifer Marmanillo, Αναλύτρια Μάρκετινγκ και Σχεδιασμού Δρομολογίων της Norwegian Cruise Line, Δρ. Ιωάννης Παράσχης, Διευθύνων Σύμβουλος του Διεθνούς Αερολιμένα Αθηνών Ελευθ. Βενιζέλος, Απόστολος Πουλοβασίλης, Regional Marine Manager EMEA της Lloyd’s Register και ο Ανδρέας Στυλιανόπουλος, Πρόεδρος της Navigator Travel & Tourist Services Ltd., μέλος ΣΕΤΕ.

Στη τελευταία 4η Συνεδρία στης πρώτης ημέρας αναπτύχθηκε η θεματική: Προορισμός, Πόλη και Λιμένας. Οι νέες απαιτήσεις εξυπηρέτησης της κρουαζιέρας και τα επίπεδα συνεργασίας που απαιτούνται για να επιτυγχάνεται μια καλή επιχειρησιακή συλλειτουργία. Τα θέματα υποδομών, οι προκλήσεις που φέρνει η αλματώδης αύξηση της κρουαζιέρας στην περιοχή και η σημασία της διάσωσης της τουριστικής αξίας ενός προορισμού μέσω μιας καλύτερης διαχείρισης της ανάπτυξης. Η ιεράρχηση των αναπτυξιακών στόχων και ο προγραμματισμός ανάπτυξης λιμενικών υποδομών. Οι ανάγκες επιπρόσθετων υποδομών των ελληνικών προορισμών. Οι ομιλητές της συγκεκριμένης συνεδρίας ήταν οι: Luis Ajamil, Πρόεδρος και Διευθύνων Σύμβουλος της Bermello, Ajamil Partners Inc., Ekrem Demirtas, Πρόεδρος, Εμπορικό Επιμελητήριο Σμύρνης, Craig Milan, Sr Αντιπρόεδρος Επιχειρήσεων Στεριάς της Royal Caribbean Cruises Ltd., Elisabetta de Nardo, Διευθύντρια Επιχειρήσεων Λιμένων της Costa Crociere, Mario Fernando Sennacheribbo, Εκτελεστικός Πρόεδρος της Beleares Consignarios (BC) Group και η Linda Springmann, Αντιπρόεδρος Παγκόσμιων Προγραμμάτων Στεριάς και Μάρκετινγκ Εκδρομών της Holland America.

Craig Milan, Sr Αντιπρόεδρος Επιχειρήσεων Στεριάς της Royal Caribbean Cruises Ltd.,

Η προσέλευση του κοινού και η συμμετοχή των ειδικών του χώρου του θαλάσσιου Τουρισμού ξεπέρασε την προσδοκία των διοργανωτών και έβαλε ψηλά τον πήχη της διοργάνωσης.

Δευτέρα 20 Ιουνίου 2011

ΠΡΑΓΜΑΤΟΠΟΙΕΙΤΑΙ ΤΟ ΜΕΓΑΛΥΤΕΡΟ ΣΥΝΕΔΡΙΟ ΘΑΛΑΣΣΙΟΥ ΤΟΥΡΙΣΜΟΥ.

21 22 ΙΟΥΝΙΟΥ 2011.



Ξεκινά αύριο στις 9 το πρωί το μεγαλύτερο συνέδριο για το θαλάσσιο τουρισμό και την ακτοπλοΐα πού έχει γίνει στη πατρίδα μας, το The Posidonia Sea Τourism forum(http://www.posidoniaseatourism.com/  ), το οποίο θα γίνει στο Ίδρυμα Γραμμάτων και Τεχνών Ωνάσης(http://www.sgt.gr/  ), πραγματοποιείται 21 και 22 Ιουνίου 2011.


Στο Συγκεκριμένο διήμερο Φόρουμ θα μιλήσουν εκπρόσωποι από τις μεγαλύτερες ναυτιλιακές εταιρείες, (http://www.posidoniaseatourism.com/programme.aspx ) παράγοντες του θαλάσσιου τουρισμού, εκπρόσωποι της Ευρωπαϊκής Ένωσης για αρμόδια θέματα κλπ.

Την δεύτερη ημέρα υπάρχει ξεχωριστή θεματική Συνεδρία (Panel) πού αφορά το θέμα: Ακτοπλοΐα και Τουρισμός. Την συγκεκριμένη συνεδρία συντονίζει ο Δρ. Αλκης Ιω. Κορρές καθηγητής Διεθνούς Ναυτιλιακής Πολιτικής και Ναυλώσεων του Πανεπιστημίου Αιγαίου.




Στο δε πάνελ Συμμετέχουν οι:

• Απόστολος Βεντούρης Πρόεδρος Ένωσης Επιχειρήσεων Ναυτιλίας,

• Φώτης Καραμήτσος Διευθυντής Γ.Δ. Μεταφορών της Ευρωπαϊκής Επιτροπής,

• Ελευθέριος Σ Κεχαγιόγλου πρόεδρος Ελληνικού Δικτύου Μικρών Νησιών,

• Μιχάλης Σακέλλης Διευθύνων σύμβουλος, Blue Star Ferries, Αντιπρόεδρος Συνδέσμου Επιχειρήσεων Επιβατηγού Ναυτιλίας (ΣΕΕΝ) και ο

• Γιώργος Τελώνης Πρόεδρος ΗΑΤΤΑ


Το ποιο κρίσιμο ίσως θέμα πού αφορά τα ελληνικά μικρά νησιά και την τουριστική οικονομία τους.

ΑΚΟΛΟΥΘΕΙ ΟΛΟ ΤΟ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ ΤΟΥ ΔΙΗΜΕΡΟΥ ΣΥΝΕΔΡΙΟΥ ΓΙΑ ΤΟ ΘΑΛΑΣΣΙΟ ΤΟΥΡΙΣΜΟ:



Κυριακή 12 Ιουνίου 2011

ΧΑΡΑΞΗ ΕΘΝΙΚΗΣ ΝΗΣΙΩΤΙΚΗΣ ΠΟΛΙΤΙΚΗΣ

(διακρίνονται στο πάνελ οι: Γεώργιος Σταυρακάκης Ευρωβουλευτής Αντιπρόεδρος της Επιτροπής της Περιφερειακής Ανάπτυξης του Ερωπαικού Κοινοβουλίου, jan didieur hatch Εκτελεστικός Γραμματέας της Επιτροπής Νησιωτικών περιφερειών της ΕΕ, Σπύρος Δανέλλης Ευρωβουλευτής μέλος των επιτροπών αλιείας, τουρισμού και Μεταφορών,wladyslaw Riskorz Δντης   της ευρωπαικής Επιτροπής της Περιφερειακής Πολιτικής, Ιωάννης Φίρμπας Υποιαν- προιστάμενος της ΕΥΣΣΑΑΠ, Γιάννης Σπιλάνης επικ. καθγτης Πανεπμιου Αιγαλιου, Επιστημονικός Υπεύθυνος της Μελέτης ESPON)

Τή Χάραξη ΕθνικήςΝησιωτικής Πολιτικής πρότεινε ανάμεσα στά άλλα ο Πρόεδρος του ΕΔΜΝ Ελευθέριος Σ Κεχαγιόγλου, στο Διεθνές Συνέδριο πού πραγματοποιήθηκε τη Παρασκευή 10 Ιουνίου2011 στή Τήνο.
Το διεθνές Συνέδριο με θέμα: Σχεδιάζοντας το Μέλλον των Ευρωπαϊκών Νησιών: Προκλήσεις – Νέες Στρατηγικές, το παρακολούθησαν περισσότεροι από 120 ελληνες και ευρωπαίοι ειδικοί σε θέματα νησιωτικής πολιτικής (Ευρωβουλευτές, στελέχη της ελληνικής διοίκησης, Υδυπουργοί, βουλευτές, δήμαρχοι, πανεπισητμνιακοί, στελέχη γενικών διευθύνσεων της ΕΕ, κοινωνικο οικονομικοί φορείς και εκπρόσωποι των ελληνικών κομμάτων).
Εργαστήρι Νησιά ίσων ευκαιριών (ανάπτυξη νησιών χωρίς αποκλεισμούς). διακρίνονται: Φαίδων Ενοτιάδης Υπ Πολεοδομίας της Κύπρου, Μαρία Λεκάκου καθηγ. πανεπ. Αιγαίου υπεύθυνη μελέτης ESPON  Ελευθέριος Σ Κεχαγιόγλου Πρόεδρος ΕΔΜΝ
Ολες οι προτάσεις του ΕΔΜΝ εγιναν δεχτές και συμπεριλύφθησαν στα συμπεράσματα των εργασιών.
Κύριο θέμα του Διεθνές Συνέδριου ήταν η παρουσίαση της μελέτης ESPON, στην οποία το ΕΔΜΝ συμμετείχε ως εταίρος του Ελληνικού Υπουργείου Οικονομίας, αλλά και ως stake holder σε επίπεδο Ευρωπαικής Ενωσης.

(Διακρίνονται ο Υφυπουργός Περιφερειακής Ανάπτυξης και Ανταγωνιστικότητας Παναγιώτης Ρήγας και ο Προιστάμενος της ΕΥΣΣΑΑΠ Ιωάννης Φίρμπας)
Να σημειώσουμε οτι η συγκεκριμένη μελέτη είναι το κρισιμότερο εργαλείο πού διαθέτει η ΕΕ για την χάραξη της νέας νησιωτικής πολιτικής ιδιαίτερα για τη περίοδο μετά το 2013.


Εργαστήρι Νησιά ίσων ευκαιριών (ανάπτυξη νησιών χωρίς αποκλεισμούς). διακρίνονται: Φαίδων Ενοτιάδης Υπ Πολεοδομίας της Κύπρου, Μαρία Λεκάκου καθηγ. πανεπ. Αιγαίου υπεύθυνη μελέτης ESPON Ελευθέριος Σ Κεχαγιόγλου Πρόεδρος ΕΔΜΝ





Το ΕΔΜΝ  εκπροσωπήθηκε από το Πρόεδρο Ελευθέριο Σ Κεχαγιόγλου, τους Δήμαρχους Τήλου Αναστάσιο Αλιφέρη και Λειψών Μπενέτο Σπύρου, ενώ συμμετείχε στις εργασίες του Συνέδριου και ο πρόεδρος του Εμπορικού επιμελητηριόυ Πειραια κος Γεώργιος Μπενέτος και ο περιφερειακός Σύμβουλος νήσων Αττικής κος Σπυρίδων Σπυρίδων, ο οποίος παρακολούθησε και το συγκεκριμένο εργαστήριο.
Ο κος Σπυρίδων εκρινε θετική τη μελέτη και πρότεινε δράσεις υπέρ της βιωσιμότητας των μικρών νησιών.
(ο περιφερειακός Σύμβουλος Νήσων Αττικής κος Σπυρίδων Σπυρίδων στο Βήμα)

ΑΚΟΛΟΥΘΕΙ Η ΟΜΙΛΙΑ ΤΟΥ ΠΡΟΕΔΡΟΥ ΤΟΥ ΕΔΜΝ ΕΛΕΥΘΕΡΙΟΥ Σ ΚΕΧΑΓΙΟΓΛΟΥ
Διεθνές Συνέδριο


Σχεδιάζοντας το Μέλλον των Ευρωπαϊκών Νησιών: Προκλήσεις – Νέες Στρατηγικές

Τήνος 10 Ιουνίου 2011

Εργαστήριο 3:
Νησιά ίσων ευκαιριών (ανάπτυξη νησιών χωρίς αποκλεισμούς)

Ομιλία – Παρέμβαση του Προέδρου του Ελληνικού Δικτύου Μικρών Νησιών Ελευθέριου Σ. Κεχαγιόγλου



Εργαστήρι Νησιά ίσων ευκαιριών (ανάπτυξη νησιών χωρίς αποκλεισμούς). διακρίνονται:  Μαρία Λεκάκου καθηγ. πανεπ. Αιγαίου υπεύθυνη μελέτης ESPON Ελευθέριος Σ Κεχαγιόγλου Πρόεδρος ΕΔΜΝ








Κύριοι Υφυπουργοί,
Ευρωβουλευτές,
Βουλευτές,
Περιφερειάρχη,
Δήμαρχοι,
Αντιπεριφερειάρχες,
Στελέχη της Περιφερειακής και Τοπικής Αυτοδιοίκησης,
Πανεπιστημιακοί,
Στελέχη φορέων και ιδιωτικών επιχειρήσεων,
Φίλες φίλοι



Λέγοντας νησιά ίσων ευκαιριών και νησιά χωρίς αποκλεισμούς, το μυαλό μας αμέσως πηγαίνει στα μικρά νησιά.

Αυτή η πρώτη σκέψη, αν και είναι αληθείς, πρέπει να αλλάξει.

Τα Ελληνικά Μικρά νησιά είναι από τα πλέον ευαίσθητα κοινωνικό-πολιτισμικά και περιβαλλοντικά συστήματα της Ευρωπαϊκής Ένωσης, μπορούν όμως να μετατραπούν σε σημαντικές κοιτίδες ανάπτυξης της πατρίδας μας. μπορούν και πρέπει να πάρουν το ρόλο πού τους αξίζει.

Θα προσπαθήσω να δώσω ορισμένες απαντήσεις επάνω στο κείμενο προβληματισμού δίνοντας έτσι και την οπτική ματιά του Ελληνικού Δικτύου Μικρών Νησιών το οποίο και εκπροσωπώ.

Επιτρέψτε μου να καταθέτω προτάσεις πού αφορούν τα νησιά μας και να αποφύγω να επαναλάβω βασικά θέματα τα οποία ανέπτυξαν πριν από μένα οι δήμαρχοι των Λειψών και της Τήλου.

Θεωρείστε ότι συμφωνούμε απόλυτα και ως δίκτυο μικρών νησιών με τις θέσεις πού ανακοίνωσαν οι δήμαρχοι.

Θέλω να ξεκινήσω με δυο διαπιστώσεις:

Υπάρχουν ελληνικά μικρά νησιά πού δεν έχουν ούτε χώμα για τις ανάγκες τους και ο μικρονησιώτης πληρώνει από τη τσέπη του τις υπηρεσίες τις οποίες οφείλει να του παράσχει η πολιτεία.

Μία πρόταση:

Θα σας πρότεινα τη μελέτη του ESPON την οποία σήμερα παρουσιάσατε και συζητούμε, να τη μεταφράσετε στα ελληνικά και να τη στείλετε σε όλους τους μικρονησιωτικούς δήμους της πατρίδας μας, ώστε οι τοπικές δημοτικές αρχές να τη λάβουν υπόψη τους και να εναρμονίσουν όπου είναι εφικτό, τις στρατηγικές του αναπτυξιακού σχεδιασμού των νησιών τους, ως οφείλουν.


Όταν τον προηγούμενο αιώνα η τότε κυβέρνηση κατασκεύασε τοη Ηλεκτρικό σιδηρόδρομο και ένωσε τον πρωτευουσιάνο της ομόνοιας με τον επαρχιώτη της Κηφισιάς(!), ο κηφισιώτης ένοιωσε ότι η κυβέρνηση του έκανε ένα πολύ μεγάλο δώρο.

Σήμερα όταν σχεδιάζετε να ταξιδέψετε σε μία χώρα του εξωτερικού και ψάχνετε συνήθως μέσα από το διαδίκτυο λεπτομέρειες του ταξιδιού σας, πολλές φορές ελέγχετε και το σύστημα μεταφορών (μετρό κλπ). Αυτό το σύστημα, μερικές φορές, είναι ικανό να σας κάνει να αλλάξετε πόλη επιλογής, ακόμα και χώρα. Με αυτό το παράδειγμα θέλω να απαντήσω στο πρώτο και καίριο ερώτημα.

Ευκαιρίες σε ποιους; Στο Νησιώτη;

Όχι μόνο σε αυτόν. Πρώτα και κύρια είναι απαίτηση του σημερινού πολιτισμού μας και αναφαίρετο δικαίωμα του ευρωπαίου πολίτη για φτηνή, ασφαλής σύντομη και τακτική καθόλη τη διάρκεια του χρόνου ελεύθερη διακίνησή του σε όλα τα μέρη της ΕΕ πού μπορεί να επισκεφθεί. Είναι ανθρώπινο δικαίωμα του αιώνα μας.

Ευκαιρίες λοιπόν προς τον Ευρωπαίο πολίτη και έτσι πρέπει να το αντιμετωπίζει η εκάστοτε κυβέρνηση αλλά και η ΕΕ.

Οι ισες ευκαιρίες ή αν θέλετε ευκαιρίες ισοδύναμου αποτελέσματος, πού αναφέρουμε δεν πρέπει να είναι μόνο ανάμεσα στα νησιά και στη στεριά, ούτε μόνο ανάμεσα στα νησιά αλλά και ακόμα ανάμεσα στο περιβάλλον του ίδιου νησιού.

Θα αναφέρω ένα επιχειρηματικό παράδειγμα: Η ΕΕ δεν αρκεί να επιδοτεί ώστε ένα τοπικό νησιωτικό προϊόν να φτάνει στα ράφια στα καταστήματα πχ στις Βρυξέλλες σε ανταγωνιστική τιμή με άλλα παρόμοια προϊόντα, αλλά να βοηθά ώστε το συγκεκριμένο προϊόν να καταλήγει με ανταγωνιστική τιμή και επάνω στο νησί του. Να βοηθά για την αύξηση της παραγωγής και την ανταγωνιστική του διάθεση, σεβόμενοι εννοείται απόλυτα την φέρουσα ικανότητα του νησιού.

Ανάμεσα στα εμπόδια της νησωτικότητας πολύ επίκαιρο και σημαντικό είναι και ο Πολεοδομικός Σχεδιασμός. Ο συγκεκριμένος σχεδιασμός πρέπει να ξεκινά από κάτω προς τα επάνω και πολλές φορές χρειάζεται να νομοθετούμε ανά νησί ξεχωριστά (ίσως με υπουργική απόφαση, σε συνεργασία βέβαια με τους φορείς και την ΤΑ του κάθε νησιού, ακολουθώντας τις νόρμες της Ε.Ε. και του κράτους).

Δεν είναι δυνατόν μία επιχείρηση υγειονομικού ενδιαφέροντος να χει τις ίδιες ελάχιστες απαιτήσεις για ένα εστιατόριο στο Σύνταγμα με μία ταβέρνα στο Αγαθονησι. Αυτά πρέπει να λύνονται άμεσα με Υπουργική απόφαση και τη σύμφωνη γνώμη των τοπικών κοινωνιών.

Πρέπει επίσης να λάβουμε ξεχωριστή πρόνοια για όσα νησιωτικά συμπλέγματα ανήκουν σε μεγάλα στεριανά συμπλέγματα – Περιφέρειες. Αναφέρομαι ιδιαίτερα στα νησιά της Αττικής και τις Σποράδες. Να μη ξεχνούμε όμως ούτε τη Σαμοθράκη, την Ελαφόννησο, τη Γαύδο αλλά ούτε και το νησί των Ιωαννίνων.

Προβλήματα:

Από όλους τους συνομιλητές αναδείχθηκε ως πρώτο πρόβλημα οι μεταφορές να σημειώσω εδώ ότι όταν λέμε για μεταφορές εννοούμε μεταφορές ανθρώπων πραγμάτων και δεδομένων. Το Μεταφορικό Ισοδύναμο είναι ίσως η καλύτερη ευκαιρία ανάπτυξης των νησιών μας και δεν πρέπει να καθυστερούμε άλλο.

Δεν είναι δυνατόν να έχουμε τρυπήσει όλα τα βουνά μας, να έχουμε σκάψει δρόμους και σήραγγες στα έγκατα της γης, Υπουργοί δημόσιων έργων να ανακοινώνουν έργα μετρό και αυτοκινητόδρομων για μία δεκαετία μπροστά και να μη μπορούμε να τελειώνουμε με το Ακτοπλοϊκό. Φορέας υλοποίησης, χρηματοδότησης κλπ πρέπει να λυθούν άμεσα. Υπάρχουν σήμερα εταιρίες ακτοπλόων πού κάνουν την δουλειά τους λειτούργημα κ υπάρχουν και άλλοι οι οποίοι ενδιαφέρονται αποκλειστικά και μόνο για την τσέπη τους. Υπάρχουν ακτοπλόοι που κινδυνεύουν τις περιουσίες τους και δίνουν ζωή στη κυριολεξία σε μικρά νησιά και υπάρχουν και άλλοι οι οποίοι δεν σέβονται καν ανθρώπινα δικαιώματα. Αυτό πρέπει να αντιμετωπισθεί άμεσα. Δυστυχώς καταφέραμε τις τελευταίες δεκαετίες να αναγάγουμε το θέμα των μεταφορών ως το μεγαλύτερο πρόβλημα της νησιωτικής Ελλάδας. Είναι αλήθεια ακόμη ότι ως νησιωτική χώρα μας λείπουν καράβια.

Εκτός από τη προσπελασιμότητα και τις μεταφορές σημαντικά προβλήματα στα νησιά μας, αναδεικνύονται και τα θέματα της Υγείας, και της ποιότητας της ζωής (υποδομές, ύδρευση κλπ).



Θεωρούμε δεδομένο ότι σήμερα υπάρχει η πολιτική βούληση ώστε να αντιμετωπισθούν αυτά τα χρόνια προβλήματα.

Τόσο ο πρωθυπουργός στο Μεγανήσι προ μηνός στο συνέδριό μας, αλλά και τα αρμόδια στελέχη της περιφερειακής ανάπτυξης της Νέας Δημοκρατίας αναγνωρίζουν την αναγκαιότητα επίλυσης αυτών των προβλημάτων.

Είναι αναγκαίο επίσης και διαφαίνεται μέσα από τη μελέτη του ESPON, να καθιερωθούν δείκτες για τα νησιά μας. οι δείκτες μπορούν να απαλλάξουν τα νησιά από τις σημερινές αγκυλώσεις του συστήματος, τόσο σε εθνικό, όσο και σε ευρωπαϊκό επίπεδο.

Στο σημείο αυτό οι μελετητές έχουν κάνει πολύ καλή δουλειά.

Υπάρχουν φορές πού νοιώθω ότι η Ευρωπαϊκή Ένωση και τα στελέχη μας σε αυτήν κάνουν καλύτερα τη δουλειά τους από τις εθνικές διοικητικές αρχές. Αυτό πρέπει να διορθωθεί. Πρώτα το Κράτος, μετά η ΕΕ και στη συνέχεια η τοπική αρχή. Πρέπει να δοθεί πρωτεύον λόγος στις τοπικές κοινωνίες (ΟΤΑ, φορείς ) εάν θέλουμε πραγματικά να οδηγηθούμε σε μόνιμες και βιώσιμες λύσεις των προβλημάτων των νησιών μας.

Η ΕΕ οφείλει να στηρίζει με πλαίσιο τους κανόνες ανάπτυξης και υποστήριξης των μικρών νησιών και από κει πρέπει η κεντρική διοίκηση της κάθε χώρας να τις προσαρμόζει στις πραγματικές συνθήκες των νησιών μας. δεν πρέπει να ξεχνάμε ποτέ ότι κάθε νησί είναι ξεχωριστή περίπτωση.

Το δε κόστος της κάθε παροχής οφείλει να το αντιμετωπίσει το κράτος μας με συνυπολογισμό στο εθνικό κόστος.

Ένα σύστημα μεταφορών, ένα ταμείο για τις μεταφορές είναι απόλυτα αναγκαίο για την επίλυση του προβλήματος. Αυτό πρέπει να το δεχθεί και η ΕΕ ως βασική αρχή.

Θα κάνω ξεχωριστή αναφορά στις συνδυασμένες μεταφορές, στο Υδροπλάνο.

Τα Υδροπλάνα και οι δυνατότητες του είναι πολύ ποιο σημαντικές από ότι φανταζόμαστε με μία πρώτη ματιά. Τα Υδροπλάνα σταματούν τον αποκλεισμό λόγω καιρού για τα μικρά νησιά μας, μία για πάντα.

Με αυτό και μόνο το κριτήριο πρέπει να επιδοτηθούν άμεσα.

Τα υδροπλάνα δίνουν σιγουριά στο μικρονησιώτη, ανεβάζουν αισθητά και άμεσα την οικονομία του νησιού, δεν είναι ανταγωνιστικά των πλοίων και η χρήση τους δημιουργεί ικανές και αναγκαίες συνθήκες για τη προσέκλυση περισσότερου και ποιοτικότερου τουρισμού.

Τα υδροπλάνα θα μπορούσαν να σήκωναν και το βάρος της χάραξης οριζόντιων διαδρομών στη νησιωτική μας πατρίδα. Θα μπορούσε δηλαδή ο πολίτης από τη Ζάκυνθο να πάει στη Μύκονο, από την Ύδρα στη Ρόδο, από τη Λίμνη Ιωαννίνων στη Σαμοθράκη κλπ. Για μελετήστε αυτές τις διαδρομές πόσες ώρες και χρήμα θέλουμε για να τις καλύψουμε σήμερα…

Σημαντικό επίσης πρόβλημα είναι και η περίφημη διαχειριστική επάρκεια των νησιών μας.

Σήμερα ο μικρονησιωτικός δήμος , επιτρέψτε μου την υπερβολή, οφείλει να πιστοποιηθεί ότι μπορεί να κατασκευάσει ένα πύραυλο για να αγοράσει ένα κομπιούτερ. Ακόμη υπάρχουν κρίσιμα έργα σε νησιά τα οποία όμως για πολλούς και διάφορους λόγους δεν είναι ώριμα για επιλεξιμότητα, προτείνουμε λοιπόν τη δημιουργία ξεχωριστά έστω για μικρά νησιά τη μελετοκατασκευή ως παραδοτέο έργο. Έχουμε κάνει ήδη τα προηγούμενα χρόνια ανάλογες επαφές με την ΕΕ το Γενικό Δ/ντή της περιφερειακής ανάπτυξης και η ΕΕ το βλέπει θετικά. Ας μη χάσουμε αυτή την ευκαιρία.

Τα μικρά νησιά έχουν ανάγκη από κρίσιμα έργα, αρκετές φορές περισσότερη ανάγκη έχουν από κρίσιμα παρά από ώριμα έργα.

Τα τελευταία παραδείγματα μας αναγκάζουν να επαναφέρουμε την πρότασή μας για ξεχωριστή νησιωτική περιφέρεια στην ΕΕ. Το γνωρίζετε το θέμα μην το αναλύσουμε.

Θέλω να κλείσω με το εξής: τα νησιά μας δεν πρέπει να αντιμετωπίζονται σκληρά ως ταμείο έσοδα - έξοδα. Δεν είναι δυνατόν.

Έχω την αίσθηση ότι ο Πρωθυπουργός το έχει αντιληφθεί το θέμα και στη πρόθεσή του είναι η στήριξη των νησιών μας.

Την ίδια αίσθηση έχω και από τα κόμματα της μειοψηφίας. Αυτό πού χρειαζόμαστε τώρα είναι μία κοινή παραδοχή της αξίας των νησιών μας, μία κοινή εθνική στρατηγική ανάπτυξης.

Κλείνοντας θέλω να συγχαρώ τους μελετητές της μελέτης ESPON.Φίλε Γιάννη, Μαρία και σε όλους όσοι εργάσθηκαν σας ευχαριστούμε.

Μαζί με σας δικαιώνονται και όλοι οι φορείς που την διεκδίκησαν τότε να γίνει αυτή η μελέτη(ανάμεσα τους και το ΕΔΜΝ) και εύχομαι στη συγκεκριμένη μελέτη να αναγνωριστεί η δυναμική της και να ξεκινήσει (με αφετηρία τη μελέτη) μια συμφωνία διακομματική αν θέλετε και να χαραχθεί Εθνική Νησιωτική Πολιτική.

Πρέπει όλοι μας να κατανοήσουμε απόλυτα την αξία διατήρησης ζωντανών των μικρών νησιών μας. Το θηρίο πού λέγεται κρατική μηχανή – Γραφειοκρατία πρέπει να παταχθεί.

Σας ευχαριστώ

Λευτέρης Κεχαγιόγλου



Τρίτη 7 Ιουνίου 2011

ΕΠΑΝ. ΑΝΤΑΓΩΝΙΣΤΙΚΟΤΗΤΑ. ΠΡΟΣΚΛΗΣΗ ΓΙΑ ΠΡΟΤΑΣΕΙΣ


ΑΝΑΚΟΙΝΩΣΗ




Προς: Ν.Π.Δ.Δ., Ν.Π.Ι.Δ., Α.M.Κ.Ε., Μ.Κ.Ο., επιμελητήρια κλπ φορείς και ιδιώτες πού ασχολούνται με θέματα ανταγωνιστικότητας και Ανάπτυξης.



Αξιότιμοι κύριοι

Το Ελληνικό Δίκτυο Μικρών Νησιών συμμετέχει στην Επιτροπή Παρακολούθησης του Επιχειρησιακού Προγράμματος Ανταγωνιστικότητα και Επιχειρηματικότητα του Υπουργείου περιφερειακής Ανάπτυξης και Ανταγωνιστικότητας.

Εν όψει της συνεδρίασης της Επιτροπής Παρακολούθησης του ΕΠΑΕ που θα πραγματοποιηθεί τον Ιούνιο), παρακαλούμε όσοι ενδιαφέρονται να καταθέσουν τις προτάσεις τους, να μας τις στείλουν έως 20 Ιουνίου 2011 ώστε να τις συμπεριλάβουμε στην παρουσίασή μας.

Το ΕΔΜΝ θα εκπροσωπηθεί στην Συγκεκριμένη Επιτροπή παρακολούθησης από το πρόεδρο του ΔΣ κο Ελευθέριο Σ Κεχαγιόγλου και εκπρόσωπους - δημάρχους μικρών Νησιών μέλη του ΕΔΜΝ.

Δευτέρα 6 Ιουνίου 2011

Συνέδριο "Σχεδιάζοντας το μέλλον των Ευρωπαϊκών Νησιών: Προκλήσεις-Νέες Στρατηγικές" 10 Ιουνίου 2011- Τήνος

Συνέδριο "Σχεδιάζοντας το μέλλον των Ευρωπαϊκών Νησιών: Προκλήσεις-Νέες Στρατηγικές" 10 Ιουνίου 2011- Τήνος



Το Υπουργείο Οικονομίας, Ανταγωνιστικότητας και Ναυτιλίας διοργανώνει Διεθνές Συνέδριο με τίτλο : "Σχεδιάζοντας το μέλλον των Ευρωπαϊκών Νησιών: Προκλήσεις-Νέες Στρατηγικές" στις 10 Ιουνίου 2011 στην Τήνο στο Συνεδριακό Κέντρο Ιδρύματος Τηνιακού Πολιτισμού.

Αντικείμενο του Συνεδρίου είναι η ενημέρωση και διαβούλευση των εμπλεκόμενων φορέων στη διαμόρφωση της Νέας Στρατηγικής για τις Περιφέρειες της Ευρωπαϊκής Ένωσης και της Πολιτικής Συνοχής μετά το 2013, σχετικά με το μέλλον των Ευρωπαϊκών Νησιών, ως χωρικών οντοτήτων, που χρήζουν ιδιαίτερης προσέγγισης και αντιμετώπισης, όπως επιτάσσει και η Συνθήκη τής Λισσαβόνας (Άρθρο 174).





Διεθνές Συνέδριο






Σχεδιάζοντας το Μέλλον των Ευρωπαϊκών Νησιών: Προκλήσεις – Νέες Στρατηγικές



Τήνος, 10 Ιουνίου 2011



ΗΜΕΡΗΣΙΑ ΔΙΑΤΑΞΗ

10:00 – 10:30 Εγγραφή συμμετεχόντων

10:30 – 11:30 Χαιρετισμοί

- Υφυπουργός Οικονομίας, Ανταγωνιστικότητας & Ναυτιλίας: κος Παναγιώτης Ρήγας

- Υφυπουργός Θαλασσίων Υποθέσεων, Νήσων και Αλιείας: κα Ελπίδα Τσουρή

- Περιφερειάρχης Ν. Αιγαίου: κος Ιωάννης Μαχαιρίδης

- Αντιπεριφερειάρχης Κυκλάδων : κ. Γ. Πουσσαίος

- Δήμαρχος Τήνου: κος Παναγιώτης Κροντηράς

11:30 – 13:00 Κύριες Ομιλίες (Ολομέλεια)

- Παρουσίαση της μελέτης EUROISLANDS – Επικ. Καθηγητής Ιωάννης Σπιλάνης

- Η ανάπτυξη των νησιών στο νέο ευρωπαϊκό πλαίσιο – εκπρόσωπος Υπουργείου Οικονομίας, Ανταγωνιστικότητας & Ναυτιλίας

- Απόψεις/ ευρήματα της Επιτροπής Περιφερειακής Ανάπτυξης του Ευρωκοινοβουλίου – κος Γ. Σταυρακάκης μέλος του Ευρωκοινοβουλίου

- Αναζητώντας την αειφόρο ανάπτυξη των νησιών – κος Σ. Δανέλλης μέλος του Ευρωκοινοβουλίου και των Επιτροπών Μεταφορών και Τουρισμού (TRAN) και Γεωργίας και Ανάπτυξης της Υπαίθρου (AGRI)

- H θέση των νησιών στην Πολιτική Συνοχής μετά το 2013 - κος Wladyslaw Piskorz Επικεφαλής της Μονάδας “Αστική Ανάπτυξη, Χωρική Συνοχή” Ευρωπαϊκή Επιτροπή/ ΓΔ ΠΕΡΙΦΕΡΕΙΑΚΗ ΠΟΛΙΤΙΚΗ

- Η ιδιαιτερότητα των περιοχών με μόνιμα φυσικά και δημογραφικά προβλήματα – εκπρόσωπος CPMR: Γενική Γραμματέας κα Ελένη Μαριάννου,

- Απόψεις/ευρήματα της Επιτροπής των Περιφερειών – εκπρόσωπος της ΕτΠ

- Απόψεις/ευρήματα της Ευρωπαϊκής Οικονομικής και Κοινωνικής Επιτροπής – εκπρόσωπος της ΕΟΚΕ.

13:00 – 13:30 Ερωτήσεις – τοποθετήσεις

13:30 – 14:30 Διάλειμμα- γεύμα



14:30 – 16:00 Ομάδες Εργασίας

Α. Πράσινα Νησιά (βιώσιμη ανάπτυξη και νησιά)

Συντονιστής: κος Peter Mehlbye (Διευθυντής της Μονάδας Συντονισμού του ESPON) (tbc)

Rapporteur: κος Mr Christian Pleijel (Κυβέρνηση των Νησιών Aland – Τμήμα Εμπορίου & Βιομηχανίας-Φινλανδία)

Εισηγητές:

- Εκπρόσωπος της ΓΔ ΠΕΡΙΒΑΛΛΟΝ: κος Γιώργος Κρεμλής (Επικεφαλής της Μονάδας «Πολιτική Συνοχής & Εκτιμήσεις Περιβαλλοντικών Επιπτώσεων»)

- Εκπρόσωπος ΚΑΠΕ: κος Βασίλης Κίλιας

- Εκπρόσωπος Δικτύου ΔΑΦΝΗ- Ενεργειακό Γραφείο Αιγαίου

- Δήμαρχος Σύρου: κος Ιωάννης Δεκαβάλας

Β. Ποιοτικά Νησιά (έξυπνη ανάπτυξη και νησιά)

Συντονιστής: κος Jean Didier Hache (Εκτελεστικός Γραμματέας της Επιτροπής Νησιών της CPMR)

Rapporteur: Εκπρόσωπος της Κυβέρνησης των Βαλεαρίδων Νήσων: Mr. Miquel Quetglas (Economy Department at the Balearic Islands' Regional Government)

Εισηγητές:

- ΓΔ ΑΝΤΑΓΩΝΙΣΜΟΣ: κα Blanca R. Galindo (DG COMP/H1 Regional Aid)

- Εκπρόσωπος του INSULEUR

- ΥΠΔΒΜΘ: κα Φ. Ορφανού (Ειδική Γραμματέας Ευρωπαϊκών Πόρων)

Γ. Νησιά ίσων ευκαιριών (ανάπτυξη νησιών χωρίς αποκλεισμούς)

Συντονιστής: κος Φαίδων Ενωτιάδης (Τμήμα Πολεοδομίας και Οικήσεως – Κύπρος)

Rapporteur: Αν. Καθηγήτρια κα Μαρία Λεκάκου (Παν. Αιγαίου)

Εισηγητές:

- Εκπρόσωπος ΓΔ ΑΠΑΣΧΟΛΗΣΗ

- Δήμαρχος Λειψών: κος Μπενέτος Σπύρου

- Δήμαρχος Τήλου : Αναστάσιος Αλιφέρης

- Εκπρόσωπος Ελληνικού Δικτύου Μικρών Νησιών: κος Ελ. Κεχαγιόγλου

16:00 – 16:30 Παρουσίαση συμπερασμάτων στην ολομέλεια

- Σύνοψη αποτελεσμάτων Ομάδων Εργασίας


- Συμπεράσματα Συνεδρίου